חדשות בארץ

נשיא צרפת: "זו חובתנו להילחם נגד הטרור"

עמנואל מקרון סיים פגישות עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ועם משפחות החטופים בעלי אזרחות צרפתית. בבית הנשיא אמר: "אני פונה לקבוצות טרור אחרות שרוצות להרחיב את הסכסוך הזה, כמו חיזבאללה - מה שקרה לעולם לא יישכח"

הרצוג ומקרון (צילום: OREN BEN HAKOON/POOL)הרצוג ומקרון (צילום: OREN BEN HAKOON/POOL)
אא

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, נחת היום (שלישי) לביקור הזדהות בישראל. עם תחילת הביקור, הוא נפגש עם משפחות החטופים בעלי אזרחות צרפתית, ובהמשך נועד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג והמשיך לפגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בסיום פגישתו עם נתניהו אמר נשיא צרפת: "אנחנו עובדים עם ישראל על שחרור החטופים. כולם צריכים להיות משוחררים. זו העדיפות של צרפת. צריך להשיג את השחרור של כולם - ללא יוצאי דופן ובלי תנאים. כמו שהיתה קואליציה נגד דאע"ש, אני מציע להקים קואליציה בינלאומית ולפעול נגד קבוצות הטרור שמאיימות על כולם. צריך לפעול נגד חיזבאללה ונגד מה שקורה בתימן. זה אינטרס של כל העמים באזור. ביטחון עם ישראל לא נתון לדיון. אנחנו חושבים שחמאס ארגון טרור צריך לפעול מולו בכוח. חמאס לא פועל למען הפלסטינים, המאבק צריך להיות ללא רחמים".

נתניהו מאר למקרון כי בישראל "מסרבים שדאעש יהיה בגבול שלנו, תתאר לעצמך שהם 20 דקות מפריז? ב-7 באוקטובר חמאס הכריז מלחמה על ישראל, זאת היתה מתקפת הטרור החמורה ביותר מאז 11 בספטמבר. חמאס מאיים לא רק על יהודים, אלא על המזרח התיכון, האזור, אירופה והעולם כולו. חמאס הוא מקרה מובן של העולם נגד הברבריות. אנו לא יכולים לחיות ככה, אף אחד לא יכול לחיות ככה, ולכן עלינו לעשות הכול כדי לחסל את חמאס ולנטרל את מכונת המלחמה שלו".

יש לציין כי את הבוקר החל הנשיא הצרפתי, מייד לאחר הנחיתה בישראל, בפגישה עם משפחות החטופים, בעלי אזרחות צרפתית. בתום הפגישה אמר מקרון: "אנו מחוברים לישראל באמצעות אבל. שלושים מבני ארצנו נרצחו ב-7 באוקטובר, ותשעה נוספים חטופים ונעדרים".

לאחר מכן נפגש עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ובבית הנשיא אמר מקרון כי הוא הגיע להביע תמיכה וסולידריות עם ישראל: "מה שקרה ב-7 באוקטובר זה התקפת טרור נתעבת נגד העם והאומה שלכם. תהיו בטוחים שאתם לא נשארים לבד במלחמה נגד הטרור. זו חובתנו להילחם נגד קבוצות הטרור האלה. אנו עומדים שכם אל שכם איתכם, ונעשה כל מה שאנו יכולים על מנת להשיב שלום, ביטחון ויציבות למדינה שלכם ולאזור כולו. לכן המסר שלנו פונה לקבוצות טרור אחרות שרוצות להרחיב את הסכסוך הזה, כמו חיזבאללה - מה שקרה לעולם לא יישכח".

הרצוג הודה לנשיא צרפת על הביקור, והוסיף: "אנחנו דורשים שחרור מיידי של כל החטופים. חמאס ביצע פשעים נוראיים נגד האנושות, זו אחת הזוועות הנוראיות בהיסטוריה. אנחנו עוקבים אחרי המצב בלבנון וחשוב להבהיר שאנחנו לא מחפשים עימות בגבול הצפוני, אך אנחנו חושבים שחיזבאללה משחק באש. אנחנו סבורים כי איראן שתומכת בהם עסוקה בערעור המצב במזרח התיכון".

תגיות:יצחק הרצוגעמנואל מקרוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה