חדשות בארץ

דרישה מבית הדין הבינלאומי: לעצור את מנהיגי החמאס והג'יהאד בגין פשעים נגד האנושות

ארגון שורת הדין עתר לבית הדין הבינלאומי בהולנד, וביקש להוציא צווי מעצר בינלאומיים נגד מנהיגי החמאס והג'יהאד האיסלאמי. אם הבקשה תתקבל, המשמעות היא שמדינות רבות לא יעבירו כספים לעזה

תמונות הנרצחים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)תמונות הנרצחים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ארגון שורת הדין הגיש היום (שני) קובלנה לתובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי, היושב בהאג בירת הולנד, וקרא לו לפתוח בחקירה נגד מנהיגי החמאס והג'יהאד האסלאמי: מוחמד דף, איסמעיל הנייה, סאלח אל ערורי ואחרים, שתכננו וביצעו את הטבח האכזרי ביישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר 2023.

הארגון דורש מהתובע להוציא בדחיפות צווי מעצר בינלאומיים נגד מנהיגי ארגוני הטרור. המשמעות, אם הבקשה תתקבל: מדינות רבות לא יעבירו כספים לעזה, ובירדן ובמדינות אחרות יאלצו לעצור את ראשי החמאס.

בקובלנה נכתב כי "בבוקר ה-7 באוקטובר 2023, בעוד יהודים-ישראלים חוגגים את חג שמחת תורה וחול המועד, חצו אלפי מחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי את גבול רצועת עזה לישראל, וביצעו פיגוע פראי ואכזרי נגד ערי ישראל, אזרחים ובסיסים צבאיים. אלפי רקטות נורו גם מרצועת עזה לעבר ערי ישראל וגרמו לנפגעים נוספים ולהרס. הקטל בערים היה חסר תקדים: בהגיעם לעיירות ולכפרים עברו הפולשים החמושים מבית לבית ופתחו באש על גברים, נשים, ילדים וקשישים שהסתתרו בחדריהם ובמיטותיהם ורצחו אותם. במקרים רבים, המחבלים הציתו את בתי האזרחים, אילצו את התושבים להימלט מהלהבות ולאחר מכן ירו למוות או חטפו את האזרחים הנמלטים. הם פתחו באש חיה לעבר אנשים שרקדו וחגגו וטבחו מאות מהם. המחבלים לא חסו על איש, כולל אנשי הרפואה והפצועים שבהם טיפלו".

"הפיגוע הנורא גבה עד כה את חייהם של יותר מ-900 אזרחים, רובם אזרחים גברים, נשים, תינוקות, ילדים וזקנים. יותר מ-2,600 ישראלים נפצעו, רבים מהם אנוש, ויותר מ-150 בני אדם נחטפו לרצועת עזה - ביניהם תינוקות וילדים".

בשנת 2021, הודיע התובע הראשי של בית הדין האזורי על פתיחת חקירה פלילית בעניין "המצב בפלסטין", וכך נטל לעצמו סמכות לדון בסכסוך הישראלי-פלסטיני. שורת הדין מאשימה כעת את חמאס והג'יהאד האסלאמי בביצוע פשעי מלחמה חמורים, ופשעים נגד האנושות במהלך הטבח בסוכות, ומייחסת לארגוני הטרור יותר מ-26 סעיפים שונים של הפרות אמנת רומא, חוקת בית הדין הפלילי הבינלאומי.

בין הפשעים שבוצעו כותב הארגון בקובלנה: רצח בכוונה מכוונת נגד אוכלוסייה אזרחית, עינויים, גרימת סבל רב בכוונה, ביזה, פגיעה בכבוד האישי ועוד פשעים רבים שבוצעו כולם בקנה מידה עצום ובהפרה מוחלטת של אמנות ז'נבה. בקובלנה נטען עוד כי "הפשעים שביצעו הנאשמים בפיגוע הנוכחי הם מאותו אופי של הפשעים שכבר בוצעו על ידם בעבר באירועים רבים אחרים, אך דרמטית בקנה מידה גדול יותר".

"7 באוקטובר 2023 הוא עכשיו ה-11 בספטמבר שלנו", אמרה עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, נשיאת ארגון שורת הדין, "מאז השואה לא ראינו טבח נורא כל כך נגד יהודים. קהילות שלמות נכחדו. גברים, נשים וילדים נטבחו במיטותיהם. ילדים היו עדים להוריהם נטבחים ואז נחטפים. מאות אזרחים עוברים כעת עינויים בעזה. זה בלתי אנושי אבל יותר מכל - זה מוכיח לעולם נגד אילו חיות אדם אנחנו נלחמים".

דרשן-לייטנר הוסיפה, כי "בית הדין בהאג עצמו נושא באחריות לטבח. מלכתחילה הוא פעל באופן חסר תקדים והוכיח שהוא מוטה לחלוטין נגד ישראל. מאז 2014 שורת הדין הגישה תלונות רבות לתובע הראשי של בית הדין. כולן זכו להתעלמות. רק תלונות אנטי-ישראליות זכו לתשומת לב. כשביקשנו להיפגש עם משרד התובע כדי לדון בתלונות, לא רק שהתעלמו מאיתנו, אלא שהם המשיכו להיפגש עם ארגונים פרו-פלסטינים ואפילו מנהיגים פלסטינים שהיו מושא הקובלנות הפליליות שבפניהם. אם בית הדין בהאג יתעלם מהטבח הזה, אין לו זכות קיום".

תגיות:שורת הדיןבית הדין הבינלאומיקובלנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה