חדשות בארץ

בג"ץ דחה עתירה של "רופאים לזכויות אדם" נגד הפעילות צה"ל ברצועה

הארגון ביקש למנוע מצה"ל להורות לפנות בתי חולים בעזה. השופט עוזי פוגלמן קבע כי העתירה "נעדרה תשתית". ח"כ שמחה רוטמן: "הסיטואציה בה עותרים, תוך כדי לחימה, מטרידים את בית המשפט, חייבת להיות מלווה בהטלת הוצאות כבדות"

השופט עוזי פוגלמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)השופט עוזי פוגלמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, דחה היום (שני) עתירה שהגיש ארגון "רופאים לזכויות אדם", שביקש להורות לצה"ל להפסיק לקרוא לפינוי בתי חולים בצפון ומרכז רצועת עזה. הארגון טען ל"היעדר אפשרות פינוי בבית החולים המטפל במונשמים, פגים, ובמאות חולים ופצועים".

השופט קבע כי העתירה "נעדרה מתחילתה תשתית עובדתית מינימלית, וכי היא אינה יכולה להוות תחליף להתנהלות על פי כללי הדיון הבסיסיים". אולם, פוגלמן הוסיף כי לא יינתן צו להוצאות בגין עתירה זו.

בעקבות העתירה פנה יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, לשופט פוגלמן וכתב לו: "הסיטואציה בה עותרים, תוך כדי לחימה, מטרידים את בית המשפט ואת הצבא בעתירות שלא עומדות בתנאי הסף הבסיסיים ביותר, חייבת להיות מלווה בהטלת הוצאות כבדות. למרות שעינינו עוד לא יבשו מדמעות, ומשפחות השכול והנופלים עודם מתאבלים על יקיריהם, הוגשה עתירה אשר מבקשת לקשור את ידיו של צבא ההגנה לישראל, בבואו להגן על תושבי מדינת ישראל. עתירות בנושא המלחמה שמוגשות בניגוד לכללים יש לדחות על הסף, פן יטריחו את מערכות השלטון, שיצטרכו להתמודד עם עתירות מן הסוג הזה, בזמן שאויבינו מזנבים בנו מצפון ומדרום".

בארגון "רופאים לזכויות אדם" טוענים מנגד כי "לאחר שנמסר לבית החולים אל-קודס על כי בתי החולים להתפנות מיידית, הגשנו עתירה בהולה לבג"ץ, בה התרענו על היעדר אפשרות פינוי בבית החולים המטפל במונשמים, פגים, ובמאות חולים ופצועים. בתגובתה, עדכנה המדינה שבעת הזו אין בכוונתה להפציץ את בית החולים. אנו שבים ומתריעים מפני פגיעה בחפים מפשע בעת לחימה, הפרת המשפט הבינלאומי, ופגיעה במתקני רפואה וצוותים רפואיים, ושבים ומפצירים לנהוג על פי החוק וצו האנושיות".

תגיות:מלחמהבג"ץשמחה רוטמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה