חדשות בארץ

דובר צה"ל: מספר החטופים עומד על 222

תא"ל דניאל הגרי מסר כי המשפחות עודכנו, כמו גם משפחותיהם של 308 חללי צה"ל: "בישראל כאלף גופות מחבלים ומאות שבויים. אפשרנו הכנסת סיוע לרצועה בהתאם להוראות הדרג המדיני"

סריקות בעוטף לאיתור נעדרים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)סריקות בעוטף לאיתור נעדרים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, עדכן הבוקר (שני), בתדרוך לתקשורת, כי 222 משפחות קיבלו הודעה על כי יקיריהן נמצאים בעזה. כמו כן עודכנו 308 משפחות של חללי צה"ל.

לגבי החטופים מסר הגרי כי "המספר הזה מתעדכן ומשתנה בהתאם לאיסוף המודיעין, יש לא מעט אזרחים זרים שלקח לנו זמן להבין מי הם. במהלך הלילה נערכו פשיטות של כוחות שריון וחי"ר, פשיטות בקו המגע, כדי להרוג מחבלים ולאתר כל מידע על הנעדרים והחטופים. אנו עומדים בקשר עם כל משפחות הנעדרים. נמשיך לפעול בכל הדרכים האפשריות על מנת להשיב את החטופים הביתה בשלום".

בנוגע להכנסת הסיוע ההומניטרי לדרום הרצועה, שלשום ניתן אישור ל-17 משאיות להיכנס לרצועה, ואתמול אושר למשאיות נוספות לפרוק ציוד בצד העזתי של רפיח. על כך אמר דובר צה"ל: "לפי הנחיית הדרג המדיני הכנסנו 14 משאיות עם מים, תרופות ואוכל. בניגוד לקבוצה הראשונה, הן נבדקו על ידי כוחותינו באופן מלא כדי לוודא שאין שם ציוד אחר. התכלית שלהן זה לאפשר לאו״ם להחזיק את המרחב שקבענו דרומית לנחל עזה, כדי לאפשר לאוכלוסייה שם להמשיך להתקיים, ועל מנת שנוכל לדחוק עוד אוכלוסייה לשם. כל אספקה אחרת, דלקים או כל דבר אחר, לא נכנס לעזה, ואנחנו גם מפקחים שחמאס לא לוקח מאונר״א ציוד, ואם צריך נעשה גם מאמצים מבצעיים בהקשר הזה".

בצפון ממשיך צה"ל לתקוף מטרות ומחבלי חיזבאללה וחמאס. בצה"ל ציינו הבוקר כי חוסלו עשרים חוליות חיזבאללה בצפון. בדרום, במקביל, ביממה האחרונה צה"ל המשיך לתקוף בעוצמה תשתיות טרור ומטרות צבאיות בשטח רצועת עזה. בין היעדים שנתקפו בהכוונת שב״כ ואמ"ן, מנהרות בהן פעילים של ארגון הטרור חמאס, עשרות מפקדות מבצעיות שבחלקן הסתתרו מחבלי חמאס וג'יהאד איסלאמי, מתחמים צבאיים ששימשו את הארגון ועמדות תצפית. כמו כן, ביממה האחרונה צה"ל השמיד מטרות העלולות לסכן את הכוחות הנערכים בעוטף עזה לקראת תמרון ברצועה, ובתוך כך תקף עשרות משגרי פצמ"רים ועמדות נ"ט בשטח הרצועה.

דובר צה"ל אישר עוד כי יש בידי הצבא מעל לאלף גופות מחבלי חמאס, ועוד מאות מחבלים שלכדנו בחיים.

תגיות:צה"לשבויים ונעדריםדניאל הגריחמאסעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה