חדשות בארץ

הרצוג חושף: מחבלי החמאס תכננו להשתמש בגז ציאניד נגד אזרחים

הנשיא הרצוג חשף הערב (ראשון) כי מחבלי החמאס שהשתתפו בתקיפות בישראל תכננו להשתמש בחומרים כימיים נגד אוכלוסיה אזרחית: "אנחנו מתמודדים עם דאעש"

  • ז' חשון התשפ"ד
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג התראיין הערב (ראשון) לרשת החדשות הבריטית "סקיי ניוז" וחשף כי התקן נייד, שנמצא על גופתו של מחבל חמאס שחוסל בישראל, מוכיח שארגון הטרור תכנן להשתמש בציאניד נגד אזרחים, "בדיוק כפי שפועל ארגון הטרור אל-קאעידה", הוסיף.

בהתקן נמצאו הוראות מפורטות כיצד לייצר נשק כימי ולהשתמש בו נגד אוכלוסיה אזרחית. מקור המסמך הוא מדריך של אל-קאעידה משנת 2003, והשימוש בו מעיד על הקשר בין הארגונים.

הרצוג אמר בראיון: "זהו חומר שנמצא על גופתו של אחד מאותם מחבלים סדיסטים. זה חומר של אל-קאעידה, חומר רשמי של אל-קאעידה. אנחנו מתמודדים עם דאעש, אל קאעידה וחמאס - אלה הפנים של הארגונים שאיתם אנו מתמודדים. ובחומר הזה, היו הוראות, איך לייצר נשק כימי".

הנשיא התייחס בדבריו למתקפה הרצחנית של החמאס בדרום: "מה שמדינת ישראל חוותה זה רוע טהור, שנדרש לעקור מהשורש. ולמול הרוע הזה - אנחנו עדים לאנשים מסביב לעולם שתומכים בטרור הזה, אנחנו רואים אותם בהפגנות בלונדון ובמקומות נוספים בעולם - למה אתם תומכים ברוע? מה עומד מאחורי זה? האם אתם באמת מאמינים שבני אדם צריכים לעבור עינויים? אזרחים או נשים בהריון? קשישים עם דמנציה? אנשים שעשו רק טוב".

"תנו לי לספר לכם סיפור, המשפחות הישראליות בגבול רצועת עזה, הן התומכות הגדולות ביותר בשלום עם הפלסטינים. הן סיפרו לי על אב שנשאר לבדו, כי בזמן שהוא הלך להגן על היישוב שלו -  אשתו וילדיהם נחטפו לעזה בידי מחבלים, בלי שהוא יודע היכן הם נמצאים. וזו רק דוגמה אחת שממחישה את המציאות הישראלית", אמר.

תגיות:מלחמהחמאסאל-קאעידהיצחק הרצוגחרבות בזרל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה