חדשות בארץ

המוקדנית עזרה לילדים להסתתר מהמחבלים – לאחר ששני הוריהם נרצחו

מוקדנית מד"א עזרה למיכאל בן ה-9 ואחותו עמליה בת ה-6 להסתתר ממחבלים שרצחו את הוריהם. במשך 14 שעות הם הסתתרו בארון וניצלו. אחותם, אביגיל בת ה-3, נחטפה לעזה

  • ז' חשון התשפ"ד
ההריסות בכפר עזה. צילום: Edi Israel/Flash90. בעיגול הקטן: לינור אלעזרהההריסות בכפר עזה. צילום: Edi Israel/Flash90. בעיגול הקטן: לינור אלעזרה
אא

בשמחת תורה, עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, התקשר מיכאל בן ה-9 למוקד מד"א לאחר שהוריו נרצחו בביתם שבקיבוץ כפר עזה. לינור אלעזרה, מוקדנית מגן דוד אדום שענתה לו, הבינה שהוא ואחותו הקטנה, עמליה בת ה-6, נמצאים במצוקה וניסתה לעזור בכל דרך להציל את חייהם. במשך 14 שעות הסתתרו הילדים בארון בזמן שאחותם, אביגיל בת ה-3, נחטפה לעזה.

בראיון לחדשות 12, סיפרה לינור כי מיכאל הקטן ידע להסביר לה מה קרה להוריו: "הוא סיפר לי בדיוק, לפרטי פרטים, איפה הוריו מדממים וכמה, והבנו שלצערי אין מה לעשות. ניסיתי להבין איך אני מגנה עליו. לאיזה מקום קטן אני יכולה להכניס אותו עד שיגיע הצבא ויצליח לחלץ אותו ואת עמליה".

לינור ביקשה ממיכאל לנעול את דלת הבית, ולאחר מכן לנעול את דלת הממ"ד ולהסתתר יחד עם עמליה מתחת למיטה. מיכאל הסביר שהם לא יכולים להסתתר שם, ולינור ניסתה למצוא מקום מסתור מתאים יותר. "מיכאל היה ממוקד, הוא לא בכה לרגע והיה חזק ונחוש. הוא ידע שאם הוא לא יעזור לאחותו כרגע ולא ישמור עליה, אף אחד אחר לא יעשה את זה בשבילו, לצערי לא בזמן הקרוב", אמרה. "הוא היה סופר נחוש וידע בדיוק מה לעשות והקשיב בדיוק להנחיות שלי. הוא ידע להסביר לי שהוא לא יכול לסגור את הדלת של הממ" ד כי הוא מאוד קטן והדלת מאוד כבדה. הוא היה צמא למישהו שיסייע לו. שאלתי אותו אם יש לו ארון בממ"ד, וביקשתי ממנו להחזיק לאחותו את היד ולהיכנס איתה לארון".

במשך שעות ארוכות, האחים המפוחדים הסתתרו בארון לגמרי לבד. מיכאל חייג שוב ושוב למוקד מד"א עד שנגמרה לו הסוללה. כשלינור ראתה שאין שום שיחות חוזרות ממנו, היא חיפשה דרך לסייע לו עד שיגיעו כוחות החילוץ. "ניסיתי להיעזר במוקד הארצי שלנו וניסינו לדבר עם אוגדת עזה ולהסביר להם שיש שם ילד קטן עם אחותו בתוך הארון, ושההורים לצערי לא בין החיים בתוך בית".

באחת מההפוגות שלה, לינור כתבה פוסט ברשתות החברתיות על השיחה שלה עם מיכאל. היא החלה לקבל כל מיני קישורים לכתבות שבישרו לה שהילדים עדיין בחיים. "הפכתי כל פינה כדי להצליח להגיע אליהם", סיפרה לינור, שעדיין לא הספיקה לדבר איתם מאז אותה שבת. "כשהייתי אצל המשפחה הם היו במקום אחר, עם קצת יותר ילדים ושלוות נפש. מקווה שייצא לנו להיפגש".

תגיות:מלחמהכפר עזהחרבות ברזלחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה