חדשות בארץ

3 נפגעים במטח לעבר קריית שמונה; לוחם נהרג בפעילות מבצעית ביו"ש

ארגוני הטרור שיגרו מהרצועה מטחי טילים לעבר באר שבע, גוש דן, צפון לכיש ויישובי העוטף. חיזבאללה שיגר רקטות לצפון. חוליית מחבלים חוסלה בטול כרם, ולוחמים נפגעו ממטען

תקיפה ברצועה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90) תקיפה ברצועה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

(עדכון: 20:11)

המשטרה התירה הערב (חמישי) לפרסום כי לוחם מג"ב במילואים, נהרג היום ותשעה אחרים נפצעו באורח קל, בפעילות מבצעית במחנה הפליטים נור א-שמס בטול כרם.

מתחקיר ראשוני עולה כי הלוחמים נפגעו ממטען חבלה בזמן שהתנהלו חילופי אש מול מחלבים פלסטינים. ארבעה מחבלים חוסלו באמצעות כטב"מ ומחבל נוסף נהרג על ידי כוחות הביטחון בשעות הבוקר. הלוחמים הפצועים פונו לקבלת טיפול במרכז הרפואי מאיר.

המשטרה מסרה כי ההרוג הוא רס״ר מקסים רז׳ינקוב הי"ד, לוחם בשירות מילואים ביחידת המסתערבים של מג״ב איו״ש. בכל עולה מספר חללי המשטרה, מאז תחילת המלחמה, ל-58.

בגזרה הצפונית, ארגוני הטרור בלבנון שיגרו הערב מספר רקטות לעבר קריית שמונה. אחת מהן פגעה ברכב ובחלק ממבנה. דובר מד"א מסר כי גבר כבן 75 פונה לבית החולים זיו במצב בינוני, עם חבלת ראש, וגבר כבן 30 וילדה כבת 5 פונו במצב קל. החמאס בעזה פרסם הודעה ונטל אחריות על הירי.

מוקדם יותר ירו מחבלים מלבנון שני טילי נ"ט לעבר מנרה. צה"ל הגיב בירי ארטילרי. שלושה טילי קורנט נורו לעבר המוצב הצבאי בזרעית, ובוצע גם ירי מנשק קל לעבר כוחותינו באזור ראש הנקרה.

אזעקות הופעלו בשלומי, ראש הנקרה, נהרייה, חניתה ויישובים נוספים. דובר צה"ל מסר כי זוהו 20 שיגורים, מרביתם נפלו בשטחים פתוחים וחלקם יורט. בנוסף, בוצע ירי נ"ט לעבר מוצב דבורנית.

בדרום הלחימה נמשכת זה היום ה-13. אחר הצהריים, לאחר כמה שעות של שקט יחסי, חידשו ארגוני הטרור את ירי הטילים והרקטות מהרצועה. מטחים שוגרו במספר גלים אל אשקלון, אשדוד, שדרות ויישובי העוטף, ופעם אחת לעבר באר שבע וגוש דן. דווח על מספר נפילות במספר זירות, ללא נפגעים. צה"ל המשיך במהלך כל היום לתקוף מטרות ברצועה.

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בשטחי כינוס סמוך לגבול רצועת עזה, והודה כי גם הוא אחראי לכישלון מניעת מתקפת חמאס שגבתה את חייהם של כ-1,400 ישראלים: "אני אחראי על מערכת הביטחון. אני אחראי עליה בשבועיים האחרונים גם באירועים הקשים, אני אחראי להביא אותה לניצחון בקרב"..

בשיחה עם חיילים הוסיף גלנט: "ישראל תמחק את חמאס. זה לא יהיה קל, וייקח זמן, אבל מי שמנסה לפגוע במדינת ישראל ישלם מחיר שהוא יצטער עליו. אני מפציר, לירות בכל מחבל. מי שרואה את עזה מרחוק, יראה אותה מבפנים. תהיה תקופת ביניים ממושכת, אבל אנחנו נוכל לקיים משטר ביטחוני מלא לאחר התקופה".

תגיות:מלחמהחיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה