חדשות בארץ

מועצת הביטחון של האו"ם: רוסיה הובילה מהלך לגינוי ישראל, ארה"ב הטילה וטו

רוסיה וברזיל יזמו דיון כדי להוביל להחלטה המגנה את ישראל על התקיפה בעזה, האמריקאים הפילו את ההצעה. הפרלמנט האירופי הצביע בעד גינוי החמאס וקנצלר גרמניה תקף בחריפות את נשיא רוסיה

האו"ם ((צילום: shutterstock)האו"ם ((צילום: shutterstock)
אא

(עדכון: 17:57)

הפרלמנט האירופי הצביע היום (חמישי) בעד הצעה שמגנה את המתקפה הרצחנית של חמאס, ומכירה בזכותה של ישראל להגן על עצמה. חברי הפרלמנט קראו לשחרר את כל החטופים השוהים ברצועת עזה. ההצעה עברה ברוב של 500 תומכים מול 21 מתנגדים.

יש לציין כי אמש מועצת הביטחון של האו"ם כינסה את נציגי המדינות החברות במועצה, ביוזמת ברזיל ורוסיה, על מנת לדון במצב הלחימה בעזה ולהוביל לגינוי ישראל. הרוסים טענו, בין היתר, כי ישראל לא רוצה לאפשר סיוע הומניטרי לעזה, אף על פי שכבר אתמול הסכימה לכך.

בסופו של דבר הדיון לא נערך, מאחר שארה"ב הטילה וטו על ההצעה. לחמש החברות הקבועות - סין, צרפת, רוסיה, בריטניה וארצות הברית - נתונה הזכות להטיל וטו על כל החלטה "מהותית". 

זכור, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התבטא השבוע נגד ישראל, וטען כי היא מגיבה "למתקפה האכזרית חסרת התקדים מצד חמאס, על ידי שיטות פעולה אכזריות בפני עצמן".

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, ניסה היום לגונן על איראן, עליה מצביעים במערב כשותפה לפעולות הטרור של החמאס, ואמר כי הניסיונות להאשים אותה במשבר בעזה הם "פרובוקציות", כהגדרתו: "זה בלתי מתקבל על הדעת. יותר משני מיליון בני אדם חיים שם, ורובם המוחלט לא תומך בחמאס, אך כולם חייבים לסבול עכשיו, כולל נשים וילדים. מובן שקשה לכל אדם להסכים עם המצב הזה".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, דרש ממזכ"ל האו"ם ומחברות המועצה להתנצל על "שקנו מיד את השקרים של מחבלי החמאס בלי שום בדיקה, והעדיפו את השקרים שלהם על פני עמדת ישראל". לדבריו, "לא ייתכן שאחרי שחמאס טובח ישראלים חפים מפשע, מחזיק בכמאתיים חטופים, רוצח אזרחים בעזה על ידי טילים ומשתמש בתושבי הרצועה כמגן אנושי, הוא עדיין לא מוגדר על ידי מועצת הביטחון כארגון טרור, והמועצה לא מטילה עליו אחריות ומגנה אותו. מה עוד צריך לקרות כדי שיפקחו את העיניים?! שיתביישו להם".

קנצלר גרמניה אולף שולץ מתח ביקורת על נשיא רוסיה, בעקבות אזהרותיו כי "אזרחים חפים מפשע ייהרגו במלחמה בין ישראל לחמאס". שולץ אמר בפרלמנט הגרמני כי "זה יותר ממקומם שפוטין מזהיר מפני אזרחים הרוגים בעקבות עימותים צבאיים. זה באמת לא יכול להיות יותר ציני מזה".

תגיות:מועצת הביטחון של האו"םגינוי ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה