חדשות בארץ

ראש ממשלת בריטניה בישראל: "הגעתי להביע סולידריות"

רישי סונאק נחת בנתב"ג לביקור הזדהות, במהלכו ניפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נציגי משפחות החטופים: "סבלתם ממעשי טרור שאי אפשר לתאר, לישראל זכות להגן על עצמה"

ראש ממשלת בריטניה בנתב"ג (צילום: Yonatan Sindal/FLASH90)ראש ממשלת בריטניה בנתב"ג (צילום: Yonatan Sindal/FLASH90)
אא

(עדכון: 16:34)

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, נחת הבוקר (חמישי) בישראל לביקור הזדהות בעקבות הטבח שביצעו מחבלי חמאס ביישובי העוטף. הוא ניפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ועם נציגי משפחות החטופים.

עם נחיתתו אמר סונאק: "סבלתם ממעשי טרור שאי אפשר לתאר, ואני רוצה שתדעו שבריטניה ואני ניצבים לצידכם. מעל הכול אני כאן כדי להביע סולידריות עם העם בישראל".

בסיום הפגישה בין שני ראשי הממשלות אמר נתניהו בהצהרה לצד סונאק: "אני רוצה להודות לך על הסולידריות. חמאס הם הנאצים החדשים, דאעש החדשים, ועלינו להילחם בהם יחד. זה קרב למען העתיד, מלחמה של ישראל והעולם המערבי". נתניהו הוסיף: "לפני 80 שנה העולם המתורבת המערבי עמד לצדכם, וזה הקרב שלנו. עכשיו צריכים לעמוד יחד".

ראש ממשלת בריטניה השיב לו: "אני יודע שאתם נוקטים כל אמצעי למנוע פגיעה בחפים מפשע, ולפגוע רק בחמאס. אנחנו תומכים באופן מוחלט בזכותה של ישראל לרדוף את חמאס ולהבטיח את ביטחונכם לטווח ארוך. אני רוצה להודות על התמיכה שסיפקתם לאזרחים בריטים שנחטפו. אנחנו נשתף פעולה. ראינו את המראות האחרונים, כולל בית החולים בעזה, ואנחנו מבינים שגם האוכלוסייה האזרחית היא קורבן של חמאס".

אמש נשא סונאק נאום בפרלמנט הבריטי, בו אמר בין היתר: "אל לנו למהר לשפוט מי היה אחראי לפיצוץ הנורא בבית חולים בעזה. אם אנחנו לא מתייחסים למה שיוצא מהקרמלין כאל אמת, אנחנו לא צריכים לעשות זאת עם חמאס. נפגשתי עם היועץ לביטחון לאומי, אבל גם עם יו"ר ועדת המודיעין, ואני יכול להגיד ששירותי המודיעין שלנו ניתחו במהירות את הראיות, כדי לבסס את העובדות באופן עצמאי".

סונאק הוסיף כי "אנו מאמינים שלישראל יש זכות להגן על עצמה, להגן על אנשיה ולפעול נגד הטרור ולהבטיח שהמתקפה הנוראה שראינו מחמאס לא תחזור על עצמה. בניגוד לחמאס, הישראלים, כולל הנשיא הרצוג, הבהירו כי הכוחות המזוינים שלהם יפעלו בהתאם לחוק הבינלאומי".

 

חברת הקונגרס האמריקני שתקפה את ישראל פרסמה הודעה מתקנת

התקשורת בארה"ב דיווחה היום כי חברת הקונגרס אילהאן עומאר, מהמפלגה הדמוקרטית, שהאשימה את ישראל בהפצצת בית החולים אל-האלי בעזה, פרסמה הבהרה שבה ציינה כי צה"ל לא עומד מאחורי המתקפה. היא הודתה שהייתה צריכה לבדוק את המידע טוב יותר.

עומאר, מחוקקת מוסלמית שבעבר השמיעה אמירות קשות נגד ישראל, הודחה בעקבות כך בפברואר האחרון מוועדת החוץ של הקונגרס האמריקני.

תגיות:מלחמהבריטניהחמאסרישי סונאק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה