חדשות בארץ

"במשך 72 שעות כפר עזה הייתה תחת שואה"

אור צוק, ששכלה את הוריה בטבח בכפר עזה, יוצאת נגד מתן הקלות הומניטריות לתושבי הרצועה: "אם זה לא ייגמר בהכרעה צבאית ומדינית, הם יבואו וישחטו אתכם גם בתל אביב, ברמת השרון, ברעננה ובחולון"

  • ד' חשון התשפ"ד
ההרס בכפר עזה (צילום: אדי ישראל, פלאש 90)ההרס בכפר עזה (צילום: אדי ישראל, פלאש 90)
אא

אור צוק, תושבת כפר עזה, שכלה את הוריה בטבח שביצעו מחבלי חמאס ביישובי עוטף עזה בשמחת תורה. בריאיון לחדשות 12 סיפרה צוק על תחושותיה הקשות לנוכח הלחצים המופעלים על ישראל לאפשר הקלות הומניטריות לתושבי רצועת עזה.

"שמעתי אתכם מדברים על מסדרון הומניטרי. להורים שלי לא היה שום מסדרון הומניטרי. הם ועוד הרבה אנשים נרצחו באכזריות – רק בגלל שהם יהודים", אמרה צוק. "אנחנו 20 שנה חיים תחת טילים והתגוננו מפניהם. הממשלה בנתה לנו ממ"דים והשתיקה אותנו עם 'הטבות מס', אבל זה לא עזר להורים שלי באותה שבת. אח שלי, עם תושייה רבה, זחל מתחת למיטה ושכב שבע שעות בתוך הדם של אימא שלי. אז תסלחו לי, שכשאתם מדברים על מסדרון הומניטרי – אין לי שום רגש לזה".

"בימי הזיכרון כולם אומרים 'לא עוד' על השואה. לנו, לקיבוץ כפר עזה, הייתה שואה. אני מחר קוברת את ההורים שלי. איזה מין דבר יהודי זה, לקבור ככה באיחור של 12 יום? מה זה משנה אם אני דתייה או חילונית – לא יכולה אפילו לקיים מנהג יהודי. אין מקום להומניטרי, ואני לא שטן ולא מפלצת. הם באו עם גרזנים, שרפו אנשים חיים בבתים שלהם".

"במשך 72 שעות כפר עזה הייתה תחת שואה. שחטו אותנו בבתים שלנו", הוסיפה אור בכאב. בהמשך פנתה לציבור ישירות: "מה שקרה לכפר עזה, לבארי ולשאר הקיבוצים – אם זה לא ייגמר בהכרעה צבאית ומדינית, זה יגיע גם אליכם. מה אתם חושבים שיקרה? הם יבואו וישחטו אתכם גם בתל אביב, ברמת השרון, ברעננה ובחולון".

"אתם מדברים פה על מסדרון הומניטרי, אני כבר מדברת הלאה. אני רוצה לחזור לקיבוץ, אבנה את הבית שלי ויהיה לי נוף לים – ואתם תדאגו לזה", סיכמה צוק.

תגיות:מלחמהחמאסכפר עזהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה