חדשות בארץ

"מיהר לשדר וטעה": סערה ברשת בעקבות הדיווח של אוהד חמו

הדיווח של העיתונאי, לפיו "הפצצת בית החולים בעזה נעשתה על ידי כוחות צה"ל", הוביל למבול של תגובות, למרות שחזר בו. הבעיה: העיתונאי פוראת נסאר כבר שיתף את הדיווח

  • ד' חשון התשפ"ד
בית החולים בעזה (צילום: דובר צה"ל)בית החולים בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

הדיווח של עיתונאי חדשות 12, אוהד חמו, ממשיך להסעיר את הרשת. כזכור, חמו דיווח על "הפצצת בית החולים בעזה על ידי כוחות צה"ל". מאוחר יותר הוא תיקן, אלא שהנזק כבר נעשה: פוראת נאסר, עיתונאי הערוץ, שיתף זאת בסטורי שלו, והעולם הערבי "חגג" על המידע הזה כדי להפיץ אותו לכל העולם.

"מתרחש אירוע קשה בעזה. הפצצה ישראלית על בית חולים אל-מעמדאני ברצועה", אמר חמו בדיווח. "צה"ל הפציץ והתמונות קשות". מתחקיר צה"ל שנעשה מאוחר יותר, עלה כי הירי לעבר בית החולים היה למעשה שיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי.

ברחבי העולם המשיכו להישען על הדיווח הזה ביממה האחרונה. הוא זלג גם לרשתות החברתיות, ושם טענו כי "כתב ישראל דיווח לראשונה על כך". חמו האשים את "מכונת התעמולה" ו"מכונת הרעל של הימין", ולא הסתפק בכך – הוא טען לאחר האירוע כי "אמרנו שחמאס מפרסם תמונות קשות מבית החולים ובעולם כבר מגנים. אמרנו שזה אירוע משמעותי בלחיצה שעלול להשפיע. עבור המכונה זה מספיק. תמצאו אויבים אחרים, חמאס למשל".

"מכונת רעל על מלא", כתב חמו בהמשך על הכעס כלפיו. "אבהיר שוב לנוכח הטרלול של מכונת התעמולה - אף לא פעם אחת אמרתי שמדובר בהפצצה ישראלית. אמרתי שזה מה שחמאס טוען ושהוא משתמש בתמונות לייצא את הנרטיב שלו".

ברשתות החברתיות לא סלחו. אנשי תקשורת מערוץ 14 המתחרה בחרו לבקר את הקולגה שלהם, וגם אנשי ימין אחרים הגיבו. "הבעיה בדיווח של אוהד חמו על מאות הרוגים פלסטינים לא היתה הנפילה שלו בנושא האחריות לפגיעה בבית חולים", כתב ינון מגל. "הוא מיהר לשדר וטעה. יכול לקרות. נופלים. מניח שהוא מצטער על כך באמת. הבעיה היתה שהוא הגדיר זאת 'אירוע קשה'".

אושיית הרשת יבגני זרובינסקי כתב: "אז לפני זמן קצר אוהד חמו צייץ שהוא טעה (מבלי להתייחס לזה שקרא לאנשים שביקרו את הדיווח שלו - מכונת תעמולה ורעל), רק חבל שהוא לא עדכן את הקולגה שלו פוראת נסאר ששיתף לכל עוקביו הערבים בעולם את הדיווח שישראל הפציצה את בית החולים בעזה לפחות פעמיים וזה באוויר גם ברגעים אלה".

השחקן שי גולדשטיין הוסיף: "מבזק: שיגור כושל של אוהד חמו גורם לנזק רב לישראל בעולם".

תגיות:עזהינון מגלאוהד חמושי גולדשטייןחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה