חדשות בארץ

הרמטכ"ל: "אנחנו נלחמים בנחישות ונשארים בני אדם – בשונה מהצד השני שנלחם כמו חיות"

הרמטכ"ל הרצי הלוי נפגש עם לוחמים בבסיס תל נוף ואמר להם: "זה לא יהיה קצר, אם נצטרך, נרחיב את הלחימה". הקבינט המצומצם לנשיא ביידן: "הניצחון הישראלי צריך להיות 'חד ומובהק'"

הרמטכ"ל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)הרמטכ"ל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, ביקר היום (רביעי) בבסיס חיל האוויר בתל נוף ונפגש עם לוחמים. בשיחה עימם אמר להם הלוי: "אנחנו נלחמים בנחישות ונשארים בני אדם, בשונה מהצד השני שנלחם כמו חיות. כל צה"ל עובד בשביל לנצח ונשיג את זה".

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הערב הצהרה לתקשורת והתייחס להוכחות שסיפק צה"ל לגבי האירוע בבית החולים בעזה: "הצגנו לעולם כולו את האמת, ובעקבות הדיווח האמין והמדויק נשיא ארה"ב אימץ את עמדתנו. צה"ל פועל בהתאם לדין הבינלאומי ומחויב לאמינות ודיוק בדיווח. יש לנו אתגר גדול בלגיטימציה, מול אויב שאין לו ערך לאמת. זו אחריות לאומית להילחם למען הלגיטימציה, כל אחד בתחומו. המערכה על הלגיטימציה קשה, מאתגרת ולא אחת גם מתסכלת".

בנוגע לחטופים עדכן הגרי כי 199 משפחות קיבלו הודעות על הימצאות יקיריהן בעזה, והצהיר: "החטופים הם יעד מרכזי במלחמה הזו. חלק מזה הוא גם לתת מענה לאותם אזרחים פלסטינים שאינם מעורבים בלחימה, לוודא שמי שחף מפשע לא נפגע, ולאפשר לנו להגיע ליעדים שלנו".

שרי הקבינט לביידן: שהניצחון הישראלי צריך להיות "חד ומובהק"

על פי גורמים מדיניים, שרי קבינט המלחמה, שנפגשו היום עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמרו לו שהניצחון הישראלי צריך להיות "חד ומובהק", ואם לא יהיה כך - "כל המיצוב האסטרטגי של ישראל במזרח התיכון ייפגע משמעותית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לנשיא האמריקני שתמרון קרקעי ברצועה הוא בלתי נמנע, ושהמלחמה תיקח הרבה זמן.

ביידן ביקש לדעת מהן המטרות והיעדים של המבצע, ושאל אם ישראל יודעת מה יהיה בשלב שלאחר מכן, גם אם חמאס ימוטט: "תתחילו לחשוב מה יקרה ביום שאחרי. איך אתם רואים עוד חודש, חודשיים, שנה קדימה. יש לכם את כל הלגיטימציה להילחם - יש לכם זמן להילחם. אבל מה יקרה ביום שאחרי?".

תגיות:מלחמהצה"לג'ו ביידןהרצי הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה