חדשות בארץ

ירי לעבר יישובים ועמדות צה"ל בצפון, צה"ל חיסל חוליית מחבלי חיזבאללה

ארגוני הטרור מלבנון ירו טילי נ"ט ושיגרו רקטות לעבר קריית שמונה. צה"ל חידש את התקיפות ברצועת עזה והחמאס הגיב בירי על השרון וגוש דן. גנץ בהלוויית ראש מועצת שער הנגב: "המלחמה מול חמאס תימשך חודשים, ולא שולל גם אפשרות למלחמה בחיזבאללה"

(צילום: David Cohen / Flash90)(צילום: David Cohen / Flash90)
אא

(עדכון: 20:30)

חיזבאללה, ומחבלים המשתייכים לארגונים פלסטיניים ושוהים בלבנון, חידשו היום (רביעי) את ירי טילי הנ"ט לעבר יישובי הצפון ועמדות של צה"ל על הגבול. צה"ל הגיב בירי ארטילרי וירי טנקים לעבר עמדות של ארגונים אלו.

תחילה שוגר מלבנון טיל נ"ט לעבר מטולה, ולוחמי צה"ל השמידו את העמדה ממנו הוא שוגר. כמו כן, טנק של צה"ל השמיד שתי עמדות בשטח לבנון מהן זוהה ניסיון לשגר טיל נ"ט נוסף. בהמשך פתחו מחבלי חיזבאללה באש מקלעים למרחב הר דב, וכוחות צה"ל השיבו אש לעבר מקורות הירי. כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל חיסל חוליית מחבלים ששיגרה פצצות מרגמה לעבר מרחב תורמוס.

בסמוך לשעה חמש וחצי אחר הצהריים הופעלה התרעה בקריית שמונה ובמרחב הצפון, ודווח על תשע רקטות ששוגרו מלבנון. התושבים התבקשו לשהות במקלטים ובמרחבים המוגנים עד להודעה חדשה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו ארבעה שיגורים, שני טילים נפלו בשטח העיר, והיתר נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים.

במקביל בוצע ירי נ"ט לעבר עמדת צה"ל במרחב דבורנית, וירי נ"ט לעבר מנרה וראש הנקרה. גם במקרים אלה, כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי והפציצו מטרות בלבנון.

בדרום, צה"ל חידש את התקיפות ברחבי רצועת עזה והגביר אותן, זאת לאחר כמה מספר מועט של תקיםת יעדים במשך היום, ככל הנראה בשל ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, ולמרות שגם בעת הביקור שוגרו מעזה רקטות לעבר יישובי העוטף.

לפנות ערב שוגרו טילים לעבר באר שבע והסביבה וגם לעבר ערים בשרון, בדיוק בזמן שמטוסו של הנשיא האמריקני המריא מנתב"ג. לא דווח על נפגעים. בערב שוגרו שני מטחי טילים לעבר ראשון לציון, תל אביב וגוש דן.

גנץ בהלוויית ראש מועצת שער הנגב: "המלחמה בדרום, ואולי גם בצפון - תיקח חודשים"

חבר קבינט המלחמה, בני גנץ, השתתף היום בהלווייתו של אופיר ליבשטיין הי"ד, ראש מועצת שער הנגב, שנרצח בכפר עזה. בהלוויה, שנערכה בבית העלמין באבן יהודה, אמר גנץ כי "ייתכן שהמלחמה מול חמאס תימשך חודשים, ואני לא שולל גם אפשרות למלחמה בחיזבאללה. אנחנו במלחמה על הבית של כולנו, זה ייקח זמן רב. אבל הבנייה תיקח שנים ורק כשהיא תושלם אנחנו ננצח".

יו"ר המחנה הממלכתי, לשעבר שר הביטחון, ביקש סליחה מליבשטיין הי"ד: "אני כאן, למרות הקושי והכאב, כדי קודם כל לבקש מכם סליחה. סליחה שלא הצלחנו להציל אתכם. סליחה שלא הצלחנו לשמור עליכם. שלא הצלחנו להציל את אופיר, שלא הצלחנו להציל את כולם. אבל אני כאן גם בכדי לומר לכם ולכל אזרחי ישראל שאנחנו לא נעצור עד שנגשים את החלום של אופיר וחבריו בכל העוטף ובכל הארץ, ונבנה שוב 100 אחוז גן עדן".

תגיות:מלחמהעזהלבנוןחיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה