חדשות בארץ

נשיא ארה"ב בישראל: "חמאס לא סתם רצח, הוא טבח. גרמו לדאע"ש להיראות רציונאליים יותר"

ג'ו ביידן נחת בישראל והתקבל בנתב"ג על ידי ראש הממשלה ונשיא המדינה. ישתתף בדיון עם קבינט המלחמה המצומצם. עם נחיתתו אמר: "באתי להבהיר לצד מי ארצות הברית עומדת"

ביידן נוחת בישראל (צילום: אבי אוחיון, לע״ם)ביידן נוחת בישראל (צילום: אבי אוחיון, לע״ם)
אא

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נחת היום (רביעי) לביקור של כמה שעות בישראל, והתקבל בנתב"ג על ידי נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו. הרצוג אמר לביידן עם רדתו מהמטוס: "אלוהים יברך אותך על שאתה מגן על מדינת ישראל".

במהלך ביקורו הנשיא האמריקני יקיים פגישה עם ראש הממשלה ולאחר מכן ישוחח עם חברי קבינט המלחמה המצומצם. הוא יביע בפניהם את ההצעות של ארה"ב לגבי ניהול המשך המלחמה וידרוש, לפחות על פי פרסומים בארה"ב, שישראל תאפשר בהקדם הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה.

טרם הפגישה עם נתניהו אמר נשיא ארה"ב: "באתי להבהיר לצד מי ארצות הברית עומדת. חמאס לא סתם רצח, הוא טבח. 1,300 איש נטבחו ואני לא יכול לחשוב מה דמיינו אותם ילדים. הם ביצעו כאלה זוועות שהם גרמו לדאע"ש להיראות רציונאליים יותר. אני עצוב ונרגז מהפיצוץ בבית החולים, אבל אני יודע שזה לא נעשה על ידכם. לעם בישראל אני רוצה לומר שאני גאה להיות פה, כשאני רואה את האומץ המדהים שלכם".

ראש הממשלה הודה לנשיא ארה"ב ואמר: "ראיתי את התמיכה שלך לאורך הימים האחרונים. ראיתי את המחויבות לספק לנו את הכלים הדרושים להגן על ישראל, ראיתי גם את פנייתך למדינות אחרות לא להיכנס לקרב. העולם רואה את התמיכה שלך בבהירות, ציירת קו ברור בין כוחות הציביליזציה לבין הכוחות הברבריים. נרצחו 1,400 איש, העולם צריך להתאחד להביס את חמאס כפי שהעולם הביס את דאע"ש".

אנשיו של הנשיא ביידן ציינו כי הוא עתיד לפגוש נציגים של צוותי החירום בעוטף, וגם נציגים של משפחות החטופים. האמריקנים הודיעו היום כי בידם רשימה של 31 אזרחים אמריקנים שנרצחו על ידי חמאס בתקיפה על יישובי העוטף. בדיין יסיים את ביקורו בפגישה עם הנשיא הרצוג.

תגיות:מלחמהג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה