חדשות בארץ

הצביעות בתקשורת העולמית: אחרי ההוכחות של דובר צה"ל, כלי התקשורת בעולם חזרו בהם עם "הסתייגות"

כלי התקשורת הגדולים בעולם מחקו את ההאשמות החריפות נגד ישראל, אבל חלקם עדיין מגדיר זאת כ"חילופי האשמות" בין ישראל והפלסטינים ולא נוקט עמדה ברורה. הנה הכותרות המרכזיות

  • ג' חשון התשפ"ד
תיעוד דובר צה"ל מבית החולים בעזה (דובר צה"ל)תיעוד דובר צה"ל מבית החולים בעזה (דובר צה"ל)
אא

לאחר הפיצוץ של בית החולים בעזה אמש (שלישי), דובר צה"ל פרסם היום הוכחות לכך שישראל לא ביצעה את הירי. מרבית כלי התקשורת הגדולים בעולם חזרו בהם מההאשמות החמורות, וכתבו כי צה"ל לא ביצע את הירי. יחד עם זאת, חלקם עדיין מסתייג. למרות ההכחשה של דובר צה"ל, וריבוי הסרטונים הבוקר, חלק מהאתרים עדיין מדגישים כי "ישראל והפלסטינים מחליפים האשמות באחריות לאירוע".

הכותרות אמש בכל העולם קשרו את ישראל לאירוע, וזאת רק על סמך טענות חמאס והעולם הערבי. בין כלי התקשורת שעשו זאת: ניו יורק טיימס, גרדיאן, סקיי ניוז, CNN ועוד. הם אפילו ציטטו את משרד הבריאות בעזה, שהאשים את ישראל בתקיפה.

"תקיפה בבית חולים בעזה הביאה למותם של מאות פלסטינים", נכתב ברויטרס. "ישראל מאשימה כי הפיצוץ נגרם בשל שיגור כושל של רקטה על ידי הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, שדוחה את הטענות. גורמים פלסטיניים רשמיים אומרים שישראל תקפה מן האוויר את בית החולים, ומשרד הבריאות של הרשות הפלסטינית מאשים את ישראל ב'טבח'".

באתר AP נכתב: "אחרי פיצוץ שהרג מאות בבית חולים בעזה, חמאס וישראל מחליפות האשמות. בחמאס טוענים שמדובר בתקיפה אווירית ישראלית, בעוד שהצבא הישראלי טוען שמדובר ברקטה שנורתה שלא כהלכה על ידי חמושים פלסטינים".

באתר BBC נכתב: "גורמי חמאס אומרים שהאתר הופצץ מן האוויר על ידי ישראל, והרג 500 בני אדם, אולם הצבא הישראלי מאשים חמושים פלסטינים. באתר ה"ניו יורק טיימס" כתבו: "מאות נהרגו בפיצוץ בבית חולים בעזה, לפי גורמים פלסטיניים. גורמים רשמיים בישראל ובעזה מאשימים אחד את השני בפיצוץ".

באתרים של הוושינגטון פוסט וה-CNN כתבו דברים דומים. נטען שם ל"חילופי האשמות" בין ישראל והפלסטינים. בעיתון הגרדיאן נכתב: "חשש למאות הרוגים בתקיפה בבית חולים בעזה", ובדיילי מייל כתבו: "האימה בבית החולים: את מי להאשים? גורמים בעזה טוענים שתקיפה אווירית ישראלית בבית החולים הרגה לפחות 500, אבל ישראל מתעקשת שהפיצוץ נגרם על ידי שיגור כושל של לוחמי ג'יהאד".

תגיות:חרבות ברזלמלחמת חרבות ברזלהתקשורת העולמיתחמאסעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה