חדשות בארץ

דובר צה"ל: "הרקטה על בית החולים - שיגור כושל של הג'יהאד. בית החולים כלל לא נפגע"

תא"ל דניאל הגרי הציג בפני התקשורת הזרה תיעוד, המוכיח כי הפגיעה הייתה בחניית בית החולים ולא במבנה עצמו: "חמאס ניפח את מספר ההרוגים. הג'יהאד עשה קמפיין להציג פגיעה בבית חולים"

שיגור טילים לעבר ישראל. אמש (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)שיגור טילים לעבר ישראל. אמש (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

(עדכון: 11:00)

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, קיים הבוקר (רביעי) תדרוך לכתבי התקשורת הזרה בישראל, והציג בפניהם את גרסת צה"ל להאשמות החמאס בדבר הפגיעה בבית החולים בעזה. הגרי הציג תיעוד, המוכיח לדבריו כי מדובר בשיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי, שניסה לשגר טיל ארוך טווח לישראל. הוא ציין, כי הפגיעה הייתה בחניית בית החולים והמבנה עצמו לא נפגע.

"ב-18:59 הג'יהאד האיסלאמי שיגר רקטות מבית קברות, אך השיגור נכשל. יש נזק משריפה למגרש החנייה מחוץ לבית החולים. לו היה מדובר בהתקפה ישראלית היו סימני זיהוי אחרים. אין מכתשים באזור. אין נזק לבית החולים, אך הג׳יהאד עשה קמפיין להציג פגיעה בבית חולים", אמר דובר צה"ל.

הגרי הוסיף כי "אין שום דרך לדעת מה קרה במהירות שבה חמאס הגיב. כלי התקשורת הפיצו את השקרים של חמאס. לא היה ירי ישראלי בים, באוויר או ביבשה שנורו באזור". צה"ל סיפק לכתבים תיעוד של שיחה בין מחבלים, שבה הם מודים שהירי נגרם מרקטה של הג׳יהאד ששוגרה מאזור בית הקברות. "יש לנו מודיעין שאת חלקו אשתף כאן: טרוריסטים מדברים על השיגור עצמו, ומתייחסים לבית החולים אל-אהלי. הם אומרים שזה קשור לג'יהאד האיסלאמי, הם ירו את זה מאחורי בית החולים, וזה נפל מאחוריהם".

דובר צה"ל הדגיש כי "לא הייתה פגיעה ישירה בבית החולים, הפגיעה היחידה הייתה במגרש החנייה. חמאס ניפח את מספר ההרוגים. אין מכתשים אופיינים לפגיעות אוויריות ישראליות בבית החולים. גודל הפגיעה - בשל ראש הנפץ שבו השתמש הג'יהאד". הגרי הוסיף, כי במהלך המלחמה 450 טילים ששוגרו מעזה נפלו בתוך הרצועה.

עוד שני בכירים חוסלו ברצועה

מטוסי קרב של צה"ל תקפו ביממה האחרונה ברצועת עזה, בין היתר מפקדות מבצעיות, מספר שטחי כינוס של כוחות הארגון, עמדות שיגור רקטות ונ"ט, וכן תשתיות טרור שמתחת לחלקן היו מנהרות הברחה של ארגון הטרור חמאס. צה"ל בהכוונת שב"כ חיסל את מחמד אלואדיה, מפקד מערך הנ"ט של חטיבת העיר עזה בארגון הטרור חמאס. בנוסף, חוסל אכרם חיג’אז, סוחר אמצעי לחימה, סוחר בכספי טרור ומכווין פיגועים בישראל ופעיל במערך הימי של חמאס.

בגזרה הצפונית שקט הבוקר, אך צה"ל נמצא בכוננות מוגברת. ארבעה חיילי צה"ל נפצעו הלילה באורח קל-בינוני, כתוצאה משיגורי טילי נ"ט של חיזבאללה לעבר אזור שתולה וגדר הגבול. צה"ל הגיב בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

תגיות:מלחמהעזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה