חדשות בארץ

בית החולים בעזה הופצץ. צפו בהוכחות של דובר צה"ל: "לא תקפנו, הג'יהאד האיסלאמי עשה זאת"

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע על מאות הרוגים בפיצוץ בבית חולים בעיר עזה. בעולם יצאו בהודעות גינוי כנגד ישראל, אלא שאז הודיע צה"ל: "לא התקפנו, זה שיגור כושל של הג'יהאד. נפרסם הקלטות". חמאס קורא לערבים ברחבי העולם להגיב. הסרטון של דובר צה"ל בפנים

  • ג' חשון התשפ"ד
תיעוד ירי הרקטות במקביל לפגיעה בבית החולים (משרד החוץ)תיעוד ירי הרקטות במקביל לפגיעה בבית החולים (משרד החוץ)
אא

(עודכן: 8:14)

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח אמש (שלישי), כי לפחות 500 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית של ישראל של בית החולים אל-מעמדאני שבלב העיר עזה. בצה"ל הבהירו כי מדובר בשיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי: "מתחקיר מקיף עולה בבירור - לא תקפנו את בית החולים בעזה".

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר בשיחה עם כתבים זרים כי ישראל לא תקפה באזור שבו התרחש הפיצוץ. לפי ה"ניו יורק טיימס", הגרי ציין כי "כלי טיס בלתי מאויש ישראלי הראה שזה 'סוג של טיל'", כלשונו. "הנזק לא תואם שום תחמושת של חיל האוויר". ברשת CNN צוטט דובר צה"ל באומרו כי צה"ל מחזיק בהקלטות של שיחות של פעילים בעזה שבהן נאמר כי "זה אירוע של הג'יהאד האסלאמי". הגרי ציין כי צה"ל יפרסם את ההקלטות ואת התיעוד, והבהיר כי לא ברור אם מדובר במתקפה מכוונת של הג'יהאד. הבוקר צה"ל אף פרסם סרטון קצר עם הוכחה לפיה הג'יהאד אחראי לירי.

(קרדיט: דובר צה"ל)

דובר צה"ל לתקשורת הזרה, יונתן קונריקוס, אמר כי צה"ל עשוי לשתף מידע מודיעיני כדי להוכיח שישראל אינה אחראית לפיצוץ. "אנחנו מקדמים את הסרת הסיווג, אך אני עדיין לא יכול להבטיח שנעשה זאת", אמר בשיחה עם כתבים זרים. הוא נשאל אם צה"ל בטוח ב-100% שלא הוא תקף, וענה: "לאחר סקירה רצינית מאוד, אני יכול לומר שזה המידע שיש לנו עכשיו. אנחנו בטוחים, והמידע שיש לנו אומר שזה היה שיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי". צה"ל אף הוציא הודעה רשמית ברשתות החברתיות, לפיהן "התקשורת הזרה לא בודקת את העובדות".

גורם ביטחוני אמר הלילה: "זה מתסכל אותם (את הפלסטינים) שלא אנחנו עומדים מאחורי הפגיעה בבית החולים בעזה. הם יכולים לכעוס רק על עצמם ועל הג'יהאד האסלאמי שרצח את אנשיו שוב, כמו ב'מגן וחץ'. אנחנו ממשיכים באפס סובלנות לפיגועים - מאבנים ועד ירי. כל מי שינסה לפגוע באזרחים או בכוחותינו יחוסל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "שכל העולם ידע: המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה, ולא צה"ל. מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו". יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "הגיע הזמן לשאול למה ארגוני חדשות כמו BBC וסקיי ניוז קודם מפרסמים שישראל אשמה בהפצצת בית החולים ורק אחר כך הולכים לבדוק את העובדות ומגלים שהם טעו וזה הג'יהאד האסלאמי". 

בחמאס קראו לערבים להגיב ולנקום בישראל. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הכריז על 3 ימי אבל והורה להוריד את הדגלים לחצי התורן. הצילומים שהפיצה ישראל לא מנעו מתושבי ירדן לצאת לכיוון השגרירות בעמאן. הם ניסו לחדור אליה במטרה לעורר מהומה. מפגינים יצאו לרחובות בכמה מדינות אחרי קריאות חמאס. בעיראק, למשל, יצאו מאות מפגינים לרחובות בגדד בקריאות נגד ישראל.

בחלק מסוכנויות הידיעות בעולם ייחסו את התקיפה לצה"ל. גם במצרים גינו את "התקיפה הישראלית" ואמרו כי זו "הפצצה מכוונת שהביאה למותם של קורבנות חפים מפשע. זוהי הפרה חמורה של המשפט הבין-לאומי והפרה חמורה של הדין הבין-לאומי וההומניטרי. קוראים לישראל להפסיק מיד את מדיניות הענישה הקולקטיבית נגד תושבי עזה ולכל מדינות העולם להתערב כדי להפסיק את ההפרות האלו".

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר: "שום דבר לא יכול להצדיק פגיעה בבית חולים ובאזרחים.יש לחקור את הנסיבות של האירוע". שר החוץ של בריטניה, ג'יימס קלברלי: "הרס בית החולים אל-אהלי הוא אובדן חיים מצער. הממלכה המאוחדת ובעלות בריתה יבררו מה קרה ויגנו על חפים מפשע בעזה".

מוקדם יותר, המל"ל פרסם אזהרת מסע לטורקיה וקרא לישראלים השוהים בה לעזוב בהקדם את המדינה. סאן דור מקבוצת אל על תפעיל טיסת חילוץ מאיסטנבול הערב. ישראלים שנמצאים בטורקיה יוכלו לחזור לארץ. אל על תפתח את המושבים הפנויים על טיסותיה מחר מאתונה לישראל עבור ישראלים שיגיעו מטורקיה ליוון. הם יוכלו לטוס ללא תשלום.

תגיות:עזהחמאסצה"להג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה