חדשות בארץ

נתניהו לקנצלר גרמניה: "חמאס הם הנאצים החדשים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, שהגיע לביקור בישראל. שולץ: "ההיסטוריה הגרמנית והלקחים מהשואה מחייבים אותנו להבטיח את קיומה של מדינת ישראל"

(צילומים: shutterstock, Noam Revkin Fenton / Flash90)(צילומים: shutterstock, Noam Revkin Fenton / Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחר הצהריים (שלישי) עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, שהגיע לישראל לביקור אותו כינה "ביקור הזדהות". בפתח פגישתם הציג נתניהו לשולץ תמונות של ילדים ישראלים שנחטפו לעזה.

בהצהרה משותפת לתקשורת שנשאו שני המנהיגים, אמר נתניהו לעמיתו: "חמאס, שהרשע שלו מקורו באיראן, הם הנאצים החדשים. חמאס הוא דאע"ש ולפעמים הוא יותר גרוע מדאע"ש. כשהעולם עכשיו מאוחד, כמו שהעולם היה מאוחד כדי להביס את הנאצים, עכשיו הוא צריך להיות מאוחד כדי להביס את חמאס כי מעשי חמאס הם החמורים מאז השואה".

שולץ אמר בהצהרה כי "הביקור הוא בזמנים קשים, וכפי שאמרתי בשבוע שעבר, בזמנים הקשים יש לגרמניה מקום אחד, והוא לצדה של ישראל. ההיסטוריה הגרמנית והלקחים מהשואה מחייבים אותנו לשמור ולהבטיח את קיומה של מדינת ישראל. ללא ספק לישראל יש את הזכות להתגונן ולהילחם בטרור. המתקפה הברוטלית על אזרחים חפים מפשע, חטיפת נשים, גברים וילדים, השפלת והצגת ניצולי שואה, מקפיאים את הדם. אנחנו חשים את הסבל הנוראי של כל הישראלים, של ההורים, של האחים, של הילדים, עקב ההתקפה והפשיטה הברברית. אנו חולקים את הדאגה של כל אלה, דאגה של קרובי משפחה ליקיריהם שנחטפו לעזה על ידי המחבלים, ונקרעו מחיי היום-יום שלהם".

הקנצלר הגרמני התייחס גם למצב ההומניטרי בעזה ואמר: "ישראל וגרמניה שתיהן דמוקרטיות, מדינות חוק, וזה קובע את דפוסי ההתנהגות שלנו. לכן אנחנו רוצים, גם במצב הנוראי הזה, לדאוג למצב ההומניטרי ברצועת עזה. אנחנו לא אדישים כלפי המצב ההומניטרי בעזה ודיברנו על זה ראש הממשלה ואנוכי, איך להקל את המצב בעזה".

על כך הגיב נתניהו: "אנחנו קוראים לאזרחי עזה לעזוב דרומה, אבל חמאס מחזיק אותם כמגן אנושי. העולם כולו צריך לדעת את זה".

שולץ הפנה גם מסר לאיראן וחיזבאללה: "אני מזהיר את כל השחקנים שלא להיכנס לסכסוך הזה מבחוץ, זאת תהיה טעות גדולה ובלתי נסלחת, הבהרנו את המסר גם בערוצים השונים".

לסיום הוסיף שולץ כי לאנטישמיות אין מקום בגרמניה והיא תעניש כל מי שינקוט בהתנהגות כזו: "היהודים בגרמניה הם מתנה, אנחנו נגן עליהם".

תגיות:בנימין נתניהואולף שולץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה