חדשות בארץ

רשמית: ביידן יגיע לישראל; בלינקן: ישראל תאפשר סיוע הומניטרי לעזה

נשיא ארה"ב יגיע ביום רביעי לאזור, ייפגש עם נתניהו וגם עם מלך ירדן ונשיא מצרים. שר החוץ האמריקני: "אם חמאס ימנע זאת מהתושבים, לא ייכנס סיוע יותר". צה"ל ממשיך לתקוף בעזה ואת חיזבאללה. מועצת הביטחון נגד רוסיה: "נותנת גיבוי לטרור"

  • ב' חשון התשפ"ד
ג'ו ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)ג'ו ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, צפוי לנחות מחר (רביעי) בישראל וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהמשך ייפגש ביידן עם מלך ירדן עבדאללה, עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ועם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בהודעת הבית הלבן מהלילה נכתב כי הנשיא האמריקני ידגיש בביקורו את "תמיכתה האיתנה של ארה"ב בישראל" ויחזור על כך ש"חמאס אינו מייצג את העם הפלסטיני". כמו כן, ביידן יבחן את הצרכים ההומניטריים של אזרחים ברצועת עזה.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח הלילה, כי ישראל ביקשה מארה"ב "סיוע חירום" בסך 10 מיליארד דולר. לפי הדיווח, בבית הלבן מגבשים "חבילה משולבת" - סיוע לישראל וגם לאוקראינה. מושלת ניו יורק, קאת'י הוקול, הודיעה שתגיע מחר לביקור הזדהות בישראל. במהלך הקמפיין שלו לנשיאות במדינת איווה, דונלד טראמפ הבטיח שאם ייבחר הוא ימנע כניסת מהגרים לארה"ב, שלא מכירים בזכותה של ישראל להתקיים ותומכים בחמאס.

לפי דיווח ב-CNN, כוח תגובה של חיל הנחתים האמריקני, המונה כ-2,000 חיילים, עושה דרכו מכווית למרחב הימי הסמוך לישראל. בכך, ארה"ב מבקשת לשלוח מסר לאיראן, ולמנוע מהמלחמה בעזה לזלוג לסכסוך אזורי. שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שנפגש הלילה עם נתניהו, הודיע כי ישראל תאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה. הוא הבהיר, עם זאת, כי "אם חמאס ימנע זאת מהתושבים, לא ייכנס סיוע יותר".

צה"ל המשיך הלילה לתקוף יעדים של חמאס בעזה ושל חיזבאללה בלבנון. מניין הנרצחים והנופלים מתחילת המלחמה עומד על כ-1,300. דובר צה"ל מסר כי הצבא עדכן 199 משפחות שיקיריהן מוחזקים ברצועת עזה ו-299 משפחות שיקיריהן נפלו במערכה. בעולם ממשיכים לתת גיבוי לישראל. כ-6,000 בני אדם צעדו מבניין העירייה בפילדלפיה עד היכל העצמאות, שם נערכה עצרת תמיכה בישראל. פעילות הסתובבו בתוך הקהל עם שלטים עם תמונות של חטופים, וקראו להחזיר את החטופים הביתה.

מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה הלילה נגד ההצעה הרוסית להפסקת אש בעזה. שליח ארה"ב לאו"ם האשים את רוסיה ב"מתן גיבוי לקבוצת טרור שמתאכזרת לאזרחים חפים מפשע", בכך שלא גינתה את חמאס בטיוטת ההצעה. שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, אמר: "לפני שמועצת הביטחון קוראת לסיוע, רגיעה או איפוק, עליה להגדיר את חמאס ארגון טרור ולתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

סמוך לשעה אחת לפנות בוקר, הודיעו צה"ל ושב"כ כי חוסל ראש מועצת השורא של חמאס, אסאמה אלמזיני, שהיה אחראי על תיק האסירים והכווין טרור נגד מדינת ישראל.

תגיות:רצועת עזהג'ו ביידןביידןאנתוני בלינקןחרבות ברזלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה