חדשות בארץ

נתניהו: "היעד שלנו הוא ניצחון מוחץ והסרת האיום על ישראל אחת ולתמיד"

ראש הממשלה נשא דברים בפתח מושב החורף של הכנסת, כמו גם נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. בפתח הישיבה עמדו חברי הכנסת דקת דומיה לזכר הנרצחים

  • א' חשון התשפ"ד
נתניהו בכנסת (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)נתניהו בכנסת (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

הכנסת שבה אחר הצהריים (שני) לפעילות בתום פגרת הקיץ. בפתח הישיבה עמדו חברי הכנסת דקת דומיה לזכר הנרצחים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את נאומו בדברי תודה לחברי הכנסת, גם מקרב האופוזיציה, "שנותנים גיבוי למאמץ המלחמתי ופועלים לסייע לכל אזרח. מברך את אזרחי ישראל - יהודים ולא יהודים - שמתמודדים בהקרבה ובגבורה. במערכה הזאת כולנו יחד, כל ישראל ערבים זה לזה".

נתניהו התייחס לתחושה בציבור שיש לחקור את אשר התרחש, או לא, במדינה, טרם האסון: "יש הרבה שאלות על האסון, נחקור הכל והתחלנו ליישם לקחים מיידים, אבל אנחנו ממוקדים בללכד כוחות ולהסתער קדימה. ייקח זמן, נדרשת הקרבה, אבל אנחנו ננצח כי מדובר על עצם קיומו במרחב".

במסר לאירן וחיזבאללה אמר ראש הממשלה: "אל תבחנו אותנו, היום המחיר שתשלמו יהיה הרבה יותר כבד. אומר בעברית את מה שאמר הנשיא ביידן: 'היזהרו'. המסר לאיראן וחיזבאללה הוא, אל תחזרו על הטעות שעשיתם. לאורך תולדותינו היו אינספור ניסיונות להשמיד אותנו, היינו חסרי מגן ושילמנו מחירים שאף עם אחר לא שילם. ההבדל הוא שהיום יש לנו מדינה חזקה, צבא חזק, עם חזק ויכולת חזקה להשיב מלחמה, ולא נעצור עד לניצחון".

"גם בחלוף 75 שנים לכינונה של עצמאות ישראל, מלחמת העצמאות טרם הסתיימה. הקמת המדינה הייתה אירוע חד פעמי, אבל המערכה על כינון המדינה נמשכת. זהו רגע של מאבק נחוש נגד מי שקמו עלינו לכלותינו. היעד שלנו הוא ניצחון מוחץ על החמאס, מיטוט שלטונו והסרת איומו על ישראל אחת ולתמיד. התנאים לניצחון הם אחדות ונחישות. הניצחון יקח זמן, אבל אנחנו ננצח".

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא נאום נוקב, בו אמר: "אסור לנו לצאת מהמלחמה הזאת כמו שנכנסנו אליה. זה נכון ברמה המדינית, זה נכון ברמה הביטחונית, וזה נכון ברמה הפנים – ישראלית, הפוליטית והחברתית. יש כאן חובה ברורה ובסיסית לבירורים נוקבים, לבדיקות מכל סוג, להפקת לקחים ומסקנות. אין ספק בכך ואין חולק על כך. זה הכרח קיומי לכל מדינה חפצת חיים שחווה אסון נורא כל כך, אך אסור שזה יפגע במאמץ המלחמתי. העם דורש אחריות בהחזרת הביטחון ושיקום האמון, בשיקום הישובים הפגועים, הקהילות והמשפחות, ובשיקום מי שחרב עליהם עולמם. הוא דורש שיקשיבו לו, גם כשהוא כועס, ושיכירו בכאב, בטראומה, באובדן ובתחושת ההפקרה. הוא דורש הושטת יד ובעיקר הוא דורש 'יחד'".

"אויבינו משתוקקים לכל שמץ של קיטוב בינינו. זה ממש חלק מהתוכנית האסטרטגית שלהם. ולכם, מכובדי, יש תפקיד עצום במשימה הקריטית לשמור עלינו יחד. הבית הזה חייב לשקף את תחושת האחדות של העם בעת הזאת; את ההבנה שיש דברים גדולים יותר מהמחלוקות בשעה זו".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד היה הנואם האחרון: "אנחנו חזקים מפני שאנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו טכנולוגיים ויצירתיים יותר מאויבינו, מפני שאלה כוחות שצומחים רק בחברה חופשית ופתוחה. אנחנו סיפור הצלחה כלכלי וצבאי מפני שאנחנו מדינה שבה יש חירות ושלטון החוק. מקור הכוח שלנו הוא שאנחנו לא מבינים רק כוח. אנחנו מבינים יותר. אירועי השבעה באוקטובר הם תזכורת לכך שהעוצמה הגדולה ביותר שלנו היא לא הגדר, אלא האנשים שחיים מאחוריה. העוצמה שלנו נובעת מהרעיונות שאנחנו מאמינים בהם. מערכי מגילת העצמאות, מחזונם של נביאי ישראל. המטרה שלנו היא לא לסיים את המלחמה ולחזור אחורה, המטרה שלנו היא לנצח במלחמה ולהיות טובים יותר ממה שהיינו".

תגיות:כנסת ישראלבנימיין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה