חם ברשת

בן בן ברוך: "אני אדם מאמין, וזו מצווה לשמח את העם עכשיו"

בן בן ברוך מסביר מדוע חשוב לו להצחיק את עם ישראל גם בתקופה קשה זו, ומספר על היוזמה לדבר ולחזק את עם ישראל בהקלטות ביתיות עם פרקי תהילים בסופם

אא

למרות המלחמה והקושי העצום לשמוח בתוכה - לסטנדאיפסט בן בן ברוך, מצוות השמחה ברורה מאי פעם. במקום לשמח ולהצחיק ישראלים שגרים בארה"ב, הוא מוצא את עצמו עובר מבית חולים אחד למשנהו כדי לשמח את החיילים שנפצעו בדרום (ולא רק) ומשתדל לשמור על אופטימיות ככל הניתן. 

 

"אחרי המשבר שהיה לי בקורונה הבטחתי לעצמי שאני אשתדל לשמור על אופטימיות, ושברגעי משבר אני אתעשת הכי מהר שאני יכול", הוא אומר בראיון ל'ישראל היום'. לדבריו, בנותיו ואשתו היו בהלם ובחרדה והוא הרגיש שהוא צריך לשמור על מורל גבוה, להיות אופטימי ולחזק, "גם במשפחה הגרעינית שלנו וגם החוצה. ביום שני נסענו לבתי חולים עם חברים וקולגות לראות את הפצועים. הרגשתי שאני חייב לעשות עוד, אז התחלתי לצלם בבית מעין יומן מלחמה אופטימי - פרקים שבהם אני מסכם את יום הלחימה שהיה, מזווית קצת אחרת, קצת קלילה, ועם סיפורים הומוריסטיים. לא חשבתי שתהיה לזה חשיפה גדולה כל כך, ולשמחתי אני מקבל המון הודעות תודה מאנשים. זה מעודד ומחזק אותי לעשות עוד", הוא אומר. 

 

כשנשאל כיצד הוא יכול בכלל לחשוב על להצחיק ולצחוק בתקופה הזו, כשכל המדינה מתמודדת עם כאב והרס שלא ידענו, השיב בן ברוך כי כך היה בכל המשברים הגדולים שידעה האנושות - היא נעזרה בהומור, וזה מה שעזר לה לצאת מהם בין היתר. "הצחוק והשמחה זה מה שמשאיר את הטיפה האחרונה של התקווה והאמונה שיהיה טוב, ושיש עוד בשביל מה להילחם. זה מאוד טריקי ומאוד תלוי זמן ועתוי, ואני חושב שאני וחבריי למקצוע צריכים לגלות רגישות ולדעת גם ללכת אחורה ולוותר, אם אפילו נפש אחת יכולה להיפגע. 

 

"אני אדם מאמין, וזו מצווה לשמח את עם ישראל בתקופה הזו, יותר מבכל תקופה אחרת. בדיבור יש כוח, יש לנו  כוח במה שאנחנו אומרים ויש כוח באמירת פרק תהילים, שבזה אני מסיים כל פרק שאני מקליט. אין לנו מה לעשות חוץ מלהתפלל לשלום חיילינו שיחזרו הביתה בשלום, ושהסיוט הזה ייגמר", הוא מסכם. 

תגיות:בן בן ברוךסטנדאפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה