חדשות כלכלה

הממשלה ובנק ישראל מקדמים הטבות כלכליות כדי להקל על האזרחים

בין היתר נעשתה פנייה לבנקים להקפיא תשלומי משכנתאות והלוואות, תחילה למשרתים במילואים ונפגעי המלחמה בעוטף. בהמשך ידונו בסיוע כלכלי לעסקים שמחזור העסקאות שלהם נפגע

בנק ישראל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)בנק ישראל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

משרדי הממשלה וחברי ועדת הכספים החלו היום (שני) לדון, בשיתוף בנק ישראל, בשורה של הטבות והקלות לאזרחים בעקבות המלחמה. בין היתר מדובר בהקפאת תשלומי מיסים, משכנתאות והלוואות. ההקלות יינתנו תחילה לנפגעים בעוטף, למשפחות החטופים ולחיילי המילואים, ובהמשך גם לבעלי עסקים שמחזור העסקאות שלהם ירד בלפחות 25 אחוזים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

התוכנית המוצעת כוללת בשלב הראשון דחייה של 30 יום בנוגע להתחייבויות משפטיות של הנכללים ברשימה, על פי חוזה, פסק דין או תשלום לרשות ציבורית. בשלב זה הדחייה היא ל-30 ימים, אולם היא מקנה לשר הביטחון, בהסכמת שר המשפטים ואישור ועדת חוץ וביטחון, להמשיך ולהאריך את תקופת הדחייה שוב ושוב.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הציע היום, בדיון בוועדה, לנגיד בנק ישראל להוריד את הריבית במשק. כמו כן קרא לבנקים בישראל "לא להקפיא את התשלומים של תושבי העוטף, אלא לבטל אותם. תקפיאו למשרתי המילואים ולכוחות ההצלה. תיכנסו כבר מתחת לאלונקה, כי אם זה לא ילך בטוב זה יגיע בחקיקה".

יש לציין כי בנק ישראל הציע מתווה משלו להקפאת הלוואות ולהקלות בנושא העמלות. לפי המתווה, אוכלוסייה המתגוררת עד 30 ק"מ מרצועת עזה, אוכלוסייה שפונתה מביתה, אוכלוסייה שהיא בעלת קרבה ראשונה לנרצחים או לנעדרים ואוכלוסיית מילואים שגויסה בצו 8, כל אלה יוכלו לקבל דחיית תשלומים במשכנתאות, בהלוואות רגילות של עד 100 אלף שקל, ובאשראי עסקי של עד 2 מיליון שקל, ללא ריבית למשך שלושה חודשים. לשאר הציבור תינתן אפשרות לדחות את התשלומים גם כן אך בתשלום ריבית.

תגיות:מלחמהבנק ישראלהטבות לאזרח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה