חדשות בארץ

דובר צה"ל: "אם חיזבאללה יטעה בנו, התגובה תהיה קטלנית"

תא"ל דניאל הגרי מסר הצהרה לתקשורת, ציין כי צה"ל ממוקד בעזה אך שומר יכולות ללחימה בחיזבאללה. למרות דיווחים על הפסקת אש קצרה, צה"ל תוקף ברצועה והחמאס שיגר טילים למרכז

תקיפה הבוקר בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)תקיפה הבוקר בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הבוקר (שני) הצהרה לתקשורת, בה ציין כי צה"ל ממוקד בלחימה ברצועת עזה אולם ערוך ללחימה גם בחזית הצפונית. "המשימה שלנו היא להילחם בארגון הטרור הרצחני חמאס", אמר. "אנחנו ממוקדים בעזה, אבל אנחנו משמרים יכולות נוספות, כך שאם חיזבאללה יטעה לבחון אותנו, התגובה תהיה קטלנית. צה"ל פרוש וערוך באופן חזק בצפון. תגברנו כוחות ואנחנו מגיבים באופן התקפי לכל פעילות נגדנו בצורה נחושה".

הגרי התייחס להחלטה על פינוי היישובים בגבול לבנון: "נעשה על מנת להקטין את הסיכויים לפגיעה בחיי אדם, וכדי לאפשר לצה"ל חופש פעולה התקפי במידה שיידרש לכך".

בנוגע לחטופים, וההודעות של חמאס כי תקיפות צה"ל גרמו למותם של חלק מהם, אמר דובר צה"ל: "עדכנו את משפחותיהם של 199 חטופים. אנחנו ממשיכים לקדם את איסוף המידע באשר לחטופים, ומצויים בקשר מתמיד אל מול המשפחות. צה"ל פועל מסביב לשעון כדי להשיב את החטופים. תקיפות צה"ל מבוססות מודיעין, כדי להימנע מפגיעה בחטופים. כמובן שכשאנחנו מחזיקים במידע כזה, לא נבצע תקיפה שתסכן את האנשים שלנו".

בהתייחסו לדיווחים על הפסקת אש בדרום הרצועה לצורך סיוע הומניטרי, הבהיר הגרי כי "בשלב הזה המעברים סגורים ולא התקבלה החלטה כזאת. אין הפסקת אש, ואנחנו ממשיכים בפעילות המבצעית שלנו. אנחנו ממשיכים במלחמה ובתקיפה של ארגון הטרור הרצחני חמאס".

צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה למרות הדיווחים על מו"מ להפסקת אש "הומניטרית" שתאפשר הכנסת דלק, מזון ותרופות לדרום הרצועה. מנגד, חמאס שיגר טילים בסמוך לשעה 11:30 לעבר יישובי אזור מודיעין, אשדוד ואשקלון. לא דווח על נפגעים.

תגיות:מלחמהדובר צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה