חדשות בארץ

דיילת באל על הביעה תמיכה בשהידים – ופוטרה

הדיילת כתבה "שאלוהים ירחם על שהידים" וקראה לערבים להיזהר במלחמה. באחת הקבוצות נכתב: "אין מקום לפרנס תומך טרור". וגם: מדוע בעולם הערבי לא מצליחים לשכנע סלבס ממוצא ערבי לתמוך בפלסטינים?

  • א' חשון התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דיילת ערביה שעבדה בחברת התעופה אל על פוטרה אתמול (ראשון) לאחר שכתבה בפוסט: "המצב קשה, שאלוהים ירחם על שהידים". היא כתבה את הדברים על רקע המלחמה ואירועי הטבח בישראל, במסגרתו חמאס רצח גם נשים, זקנים וילדים. בהמשך פרסמה סרטון, שבו קראה לערביי ישראל להיזהר. בשימוע שנערך לה הסבירה שמדובר ב"אמירה מקובלת", אולם בחברה החליטו על פיטוריה. 

בקבוצה פנימית של דיילי אל על בפייסבוק, נכתבו גינויים כלפי הבעות תמיכה בטרור. "בתקופה כה קשה שדיילים מוצאים כוחות לצאת לטיסות - אין מקום לפרנס תומך טרור. לעולם לא", נכתב באחד הפוסטים בקבוצה.

בימים האחרונים מנסים בעולם הערבי "לקושש קולות" במאבק על תדמית הפלסטינים במלחמה. בזמן שרוב העולם מגנה את המעשים של חמאס, הפלסטינים מצפים שספורטאים ערבים יגנו את צה"ל.

כוכב קבוצת הכדורגל ליברפול, מוחמד סלאח המצרי, נחשב לאחד הספורטאים הערבים הגדולים בעולם. בעבר התבטא נגד ישראל, אבל הפעם בחר שלא לעשות זאת. ביממה האחרונה פתחו בעולם הערבי במתקפה כלפי השחקן. "אלוהים לא יסלח לך", נאמר לו. "המשמעות של להיות כבוד לערבים זה לתת דוגמה, אתה גאווה לחתולים. ההיסטוריה מכירה בגברים אמיתיים, אתה הפסדת הרבה מהגבריות שלך. כמישהו שרואים בו כבוד לעם הערבי, אסור לך לנטוש. עדיף להגיב מאוחר מאשר לא להגיב בכלל. זה הזמן שלך לדבר. אל תפחד, אנחנו מאחוריך". בשלב זה, סלאח, כמו כדורגלנים מוכרים נוספים, לא מוכן להגיב, לתמוך בחמאס או לדבר נגד ישראל.

סערה גדולה התרחשה גם בצרפת, כאשר שחקן כדורגל ממוצא אלג'יראי, יוסף עטאל, התעטף בסיום משחק של נבחרתו בדגל פלסטין. בתגובה, ראש עיריית ניס בה הוא משחק במקביל, מסר: "אני מצפה ממנו להתנצל ולהוקיע את מחבלי חמאס. אם זה לא היה המקרה, לא יהיה לו יותר מקום במועדון שלנו".

תגיות:אל עלדיילתמלחמת חרבות ברזלהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה