חדשות בארץ

דיווח: מעבר רפיח ייפתח הבוקר. לשכת רוה"מ: "אין הפסקת אש ולא סיוע הומניטרי"

על פי דיווחים, מצרים תפתח את מעבר רפיח לצורך כניסתם של בעלי אזרחות כפולה. כמו כן, יתאפשר סיוע הומניטרי לעזה. נשיא ארה"ב אמר, כי ישראל תעשה טעות אם תכבוש את עזה מחדש. בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי "אין כרגע הפסקת אש וסיוע הומניטרי ברצועת עזה תמורת הוצאת זרים"

  • א' חשון התשפ"ד
חיילי צה"ל בפעולה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)חיילי צה"ל בפעולה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

מלחמת "חרבות ברזל" בישראל נמשכת ונכנסה לתוך יומה העשירי. היא מתמקדת כעת בשתי גזרות: הניסיון למוטט את חמאס ברצועת עזה והאיום מצפון – של ארגון הטרור חיזבאללה. על פי מקורות פלסטיניים, הפצצות צה"ל הלילה (בין ראשון לשני), בעיקר סביב אזור שני בתי החולים ברצועה, הן הכבדות ביותר מתחילת המלחמה. לפי דיווח משרד הבריאות המקומי, מספר ההרוגים בעזה עומד על 2,670, ומספר הפצועים על כ-10,000. אמש הודיע צה"ל כי חוסל מפקד המחוז הדרומי בביטחון הלאומי של חמאס, מעתז עיד. כמו כן, הושמדו עשרות מפקדות צבאיות, שורת עמדות תצפית וכן מספר עמדות שיגור רקטות של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

עוד הלילה, צה"ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה, זאת בתגובה לירי טילי הנ"ט לעבר עמדות צבאיות בגבול הצפון. כתוצאה מהירי הראשון נהרג אזרח אחד ונפצעו שלושה. מניין הנרצחים והנופלים מתחילת המלחמה עומד על כ-1,300. דובר צה"ל מסר ל-155 משפחות כי יקיריהן נחטפו לשטח הרצועה. הוא עדכן את משפחותיהן של 289 חללים. נכון להבוקר, 355 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, מהם 95 במצב קשה.

לפי דיווחים בארה"ב הלילה, מעבר רפיח ייפתח היום על ידי מצרים לכמה שעות. מקור ביטחוני אמר לרשת ABC שהושג הסכם לפתיחת מעבר רפיח, לצורך כניסה למצרים של בעלי אזרחות כפולה. כמו כן, יתאפשר סיוע הומניטרי לעזה. המעבר ייסגר אחר הצהרים. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר הלילה שיש להשמיד את ארגון חמאס לחלוטין, אך הוסיף שכיבוש מחדש של עזה יהיה טעות גדולה. ביידן אמר: "הדבר החשוב ביותר הוא לשים קץ לאכזריות הזו ולחייב את מי שביצעו אותה לקחת אחריות". אגב, בעקבות שמועות ודיווחים שעלו הבוקר, בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי "אין כרגע הפסקת אש וסיוע הומניטרי ברצועת עזה תמורת הוצאת זרים".

ביידן התייחס גם לנושא החטופים האמריקניים בשבי החמאס ואמר: "נעשה כל שביכולתנו למצוא את אלה שעדיין בחיים ולשחרר אותם. כל מה שבכוחנו". הוא הסביר כי השבת החטופים האמריקנים היא בראש סדר העדיפויות של ארה"ב. על השאלה האם ישלח עוד חיילים אמריקנים למזרח התיכון ענה: "אני לא חושב שזה נחוץ. לישראל יש את אחד הכוחות הלוחמים הטובים שיש. אני מבטיח שאנחנו נספק לה את כל מה שהם צריכים". יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא הלילה לשחרור "כל האזרחים והאסירים משני הצדדים".

בנושא אחר: הוועדה לביטחון לאומי אשרה הלילה תקנות המקלות את תנאי הסף לקבלת רישיון לנשיאת נשק. כ-41 אלף בקשות לרישיון נשיאת נשק הוגשו מאז תחילת הלחימה. יו"ר הוועדה, צביקה פוגל: "כחלק מהמאמץ המלחמתי אנו מאפשרים לאזרחי מדינת ישראל להעלות את הביטחון האישי והיישובי. אין לי ספק שתחושת הביטחון והצורך לדאוג באופן האישי והצורך 'לדאוג למשפחתי' לא תרד בשנה הקרובה אלא תתעצם ואנחנו חייבים לתת מענה לתחושה הזו".

הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר משפחותיהם עודכנו. שמות החללים: סגן אמתי צבי גרנות, בן 24 מתל אביב - מפקד צוות בגדוד 75, עוצבת סער מגולן, שנפל בפעילות מבצעית כתוצאה מירי נ"ט סמוך למוצב נורית. סמל דניאל ראשד בן 19 משפרעם - לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני.

תגיות:חמאסאבו מאזןג'ו ביידןחרבות ברזלמלחמת חרבות ברזלמעבר רפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה