הידברות לנוער

הידברות לנוער: "אני מאמין בה', אבל בשביל מה צריך לעשות מצוות?"

"אני מאמין בבורא עולם ושהוא נתן לנו את התורה. זה לא מספיק שאאמין בו? למה אני צריך לשמור מצוות אם קשה לי איתן?"

  • ל' תשרי התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש בציבור המסורתי אנשים שמגדירים את עצמם כמאמינים, למרות שהם לא מקיימים אורח חיים דתי. הם רואים את עצם האמונה כעיקר, ואת קיום המצוות כדבר שהוא לא בעל השפעה אמיתית או כמשהו הכרחי. האמונה 'המסורתית' לרוב מגיעה מהבית בו גדלו, שדיברו אמונה, עם ביטויים בסגנון של 'הכול מלמעלה' וכדומה, אבל לא 'עשו' אמונה. הם לא גדלו בבית אדוק מבחינה רוחנית, וגם מעולם לא ישבו ולמדו כמו שצריך את ההוכחות לאמיתות התורה. ובחלק מהמקרים, כן קיימת דוגמא רוחנית טובה בבית, אבל למרות זאת עדיין זה לא מספיק ולא מרגישים חיבור למה שכתוב בתורה. ומכאן התוצאה של 'אמונה תיאורטית'.

אמונה אמיתית, כזאת שמתבטאת בלחיות חיים שתואמים לכל הציוויים שכתובים בתורה, מגיעה רק כשברור לנו בצורה הכי ברורה ומובהקת שהתורה באמת משמים. וכשזה לא מספיק ברור לנו – אנחנו בכוחות עצמנו צריכים לעבור תהליך אישי של בירור האמונה, של שאילת שאלות, של לימוד יסודי ורציני. רק כשנדע בצורה ברורה לגמרי שהתורה היא מה', אנחנו נצליח להרגיש מחויבות וחיבור למצוות. רק אז נרגיש רצון לקיים את המצוות, וגם שמחה וסיפוק מהן.

כשמגיעים לשלב הזה, מקיימים מצוות מתוך הידיעה שזה מה שבורא עולם רוצה מאיתנו, ושזאת השליחות שלנו עלי אדמות, ושזה מה שמקרב אותנו אליו ויוצר בינינו חיבור. הגענו לעולם הזה לזמן מוגבל כדי לקיים את התפקיד שלנו, לא כדי להעביר חצי יום בצפייה ביוטיוברים או בניסיון להפוך לגיימרים תותחים.

ולמרות שהשאיפה היא לקיים מצוות מתוך הסיבה שזה רצונו של ה', צריך גם לדעת שעל כל מצווה שמקיימים מקבלים שכר נצחי, מתעלים בדרגות רוחניות, ולעיתים גם זוכים לראות את השכר על המצוות כבר בעולם הזה. עצם הידיעה שבורא עולם הוא זה שנתן לנו את המצוות אמור להיות מספיק בשבילנו כדי לדעת שזה הכי נכון והכי טוב, הכי מחייב והכי לטובתנו.

האם מגיע לי שכר על קיום מצוות? האם מגיע לי שכר על הנחת תפילין או על כל מצווה אחרת? הרב יגאל כהן בקטע קצר ועוצמתי. צפו:

 

למעלה מ-3,300 שנה חלפו מאז ניתנו המצוות לישראל בהר-סיני. כיום, בעידן הקידמה, שואל האדם המודרני מה משמעות המצוות בזמננו? הרב זמיר כהן מבהיר את החוכמה העליונה שבמצוות ממבטו של האדם המודרני:

רוצים לשמוע עוד? כנסו לשאלה 'האם אכפת לה' אם אני מקיים מצוות?', באתר '70 שאלות קשות ביהדות'

תגיות:הידברות לנוערמצוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה