חדשות בארץ

ישראלים נפצעו אנושות מפגיעת רקטות. צה"ל נערך למתקפה קרקעית

טיל נ"ט פגע בישראלים בנירים ופצע אחד אנוש ואחד קשה. שניים נפצעו אנושות מפיצוץ רקטה בנהרייה. תקיפה נרחבת של צה"ל בעזה, לצד חילופי אש עם חיזבאללה בגבול הצפון

הפגזת צה"ל בלבנון. היום (Ayal Margolini/Flash90)הפגזת צה"ל בלבנון. היום (Ayal Margolini/Flash90)
אא

(עדכון: 21:19)

צה"ל נערך לשלב ב' של הלחימה, כולל תקיפות מהיבשה. כך הודיע הערב (מוצאי שבת) דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי. המשמעות היא שאם הדרג המדיני יאשר, צה"ל יתקוף קרקעית את רצועת עזה. בהצהרה לתקשורת אמר הגרי כי "כוחות צה"ל, בגיבוי מאמץ לוגיסטי נרחב ובהשלמת גיוס מילואים של מאות אלפי משרתים, נערכים למימוש מנעד רחב של תוכניות אופרטיביות התקפיות, אשר כוללות בין היתר תקיפה משולבת ומתואמת מהאוויר, מהים ומהיבשה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערב הערכת מצב ביטחונית, בקריה בתל אביב בה משתתפים שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, השרים בני גנץ וגדי איזנקוט, הרמטכ"ל, ראש השב״כ, ראש המוסד, ראש המל"ל ובכירי צה"ל.

במהלך סוף השבוע המשיך צה"ל לתקוף בצורה נרחבת מטרות בעזה, ובמקביל ניהל חילופי אש עם מחבלי חיזבאללה במספר מוקדים בגבול הצפון. מספר מטחים נורו אתמול והיום מעזה, לעבר אשקלון, אשדוד ויישובי העוטף, ואף למרכז הארץ וגוש דן, אחד מהם לעבר היישובים סביב נמל התעופה בן גוריון. במוצאי שבת שוגרו עשרות טילים אל גוש דן, השפלה והשרון. דווח על מספר נפילות בפתח תקווה, אשדוד ובשתי זירות בגבול חולון-בת ים. לא דווח על נפגעים אך נגרם נזק לכבישים ולמספר בתים.

נפגעים מירי רקטות:

בנהרייה התפוצצה היום רקטה ושני בני אדם נפצעו באורח אנוש. שלושה נוספים נפצעו קל עד בינוני. כל הפצועים פונו למרכז הרפואי לגליל והרופאים נאבקים על חייהם של הפצועים אנושות. בדיקת צה"ל העלתה כי לא מדובר בירי שבוצע היום לעבר העיר, אלא בנפל של רקטה ששוגרה ככל הנראה שלשום, לא התפוצצה וגם לא אותרה בסריקות הראשוניות.

בנירים נפצע ישראלי באורח אנוש, אחר באורח קשה ושלושה קל מפגיעת טיל נ"ט שנורה מעזה. צה"ל הגיב בירי ממוקד לעבר המחבלים ששיגרו את הטיל וזוהתה פגיעה.

במרכז הרפואי שערי צדק מת מפצעיו היום מאג'ד אבראהים, תושב אבו גוש בן 19, שנפצע באורח אנוש לפני ארבעה ימים מרסיסי טיל שנורה מעזה והתפוצץ ליד ביתו.

חיזבאללה ירה עשרות מרגמות וטילים לעבר מוצבי צה"ל בצפון

ארבעה מחבלי חיזבאללה ניסו הבוקר לחדור לישראל באזור המושב מרגליות. כוח צה"ל זיהה את ניסיון החדירה וחיסל את המחבלים. בצהריים, תקפו מחבלי חיזבאללה את מוצבי צה"ל בגבול הצפון. צה"ל אישר כי לפחות 30 מרגמות וטילי נ"ט נורו לעבר המוצבים בגזרת הר דוב. בתגובה החלו כוחות צה"ל להפגיז מטרות חיזבאללה בדרום לבנון, ובמשך שעות אף התנהלו חילופי אש ממקלעים, בין כוחות צה"ל למחבלי ארגון הטרור.

צה"ל ביצע מעצרים נרחבים של אנשי חמאס ביו"ש

בסוף השבוע נעצרו ביהודה ושומרון ובמרחב הבקעה והעמקים 56 מבוקשים, מתוכם 25 פעילים של חמאס, בהם שני בכירים מהעיר שכם: עדנאן עצפור, בן 59, פעיל חמאס בדרג ההנהגה ואחמד עואד, בן 49, תושב שכם, פעיל חמאס שמעורב בפעילות הסתה. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-280 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים. 157 מהם משויכים לחמאס.

תגיות:מלחמהעזהחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה