חדשות בארץ

הליכוד: נתניהו הזמין את ליברמן להצטרף לממשלה; ליברמן: דורש להיות חבר בקבינט המלחמה

מהליכוד נמסר, כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נענה להזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להצטרף מיידית לקבינט המדיני-ביטחוני. בישראל ביתנו הכחישו

  • כ"ט תשרי התשפ"ד
ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:38)

בליכוד אמרו הערב (מוצאי שבת) כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, להצטרף מיידית לקבינט המדיני-ביטחוני וכן לצרף שר נוסף לממשלה מטעם סיעתו. ח"כ ליברמן הסכים להזמנתו, וראש הממשלה נתניהו בירך על הצטרפותו".

בקואליציה בירכו על הצטרפותו של ליברמן לממשלה, אלא שבהמשך הכחיש יו"ר ישראל ביתנו כי הושג סיכום סופי בעניין. בהודעה שפרסם הבהיר ליברמן, כי הוא דורש להצטרף לקבינט המצומצם שהוקם לצורך ניהול המלחמה: "אנחנו תומכים ונמשיך לתמוך בכל פעולות הממשלה שנועדו לחסל את החמאס וראשי החמאס. אני מוכן להצטרף לקבינט המלחמה על מנת להביא לניצחון מהר ככל האפשר. אין לי שום עניין להיות שר מספר 38 בממשלה ולשמש כעלה תאנה".

כזכור, מליאת הכנסת אישרה ביום חמישי את הקמת ממשלת החירום, ברוב של 66 חברי כנסת מול 4 מתנגדים מסיעת חד"ש-תע"ל. חמישה חברי כנסת מטעם המחנה הממלכתי מונו לשרים בלי תיק ונשבעו אמונים: בני גנץ, גדי איזנקוט, חילי טרופר, גדעון סער ויפעת שאשא-ביטון. ח"כ אוריאל בוסו מש"ס הצטרף אף הוא לממשלה ומונה לשר הבריאות.

בדיון בכנסת אמר ראש הממשלה: "אני לא זוכר רוח קרב כזאת, והייתי בקרבות. זאת הרוח הייחודית שלנו, והיא מלכדת אותנו לאגרוף ברזל - וזהו האגרוף שינפץ את חמאס לרסיסים. אחדות העם היא מכפיל כוח וממשלת החירום, שאנחנו מקימים היום, מעבירה מסר של כוח עצום. כולנו ביחד בזה".

נתניהו הוסיף בנאומו כי "זוהי באמת מלחמה על הבית. והיא חייבת להסתיים בדבר אחד, בניצחון מוחלט, ובריסוק וחיסול חמאס". הוא שב והשווה בנאומו את חמאס לדאע"ש: "העולם היה מזועזע מדאע"ש ומאל קעידה אחרי פיגועי 11 בספטמבר. הוא יצר קואליציה בינלאומית כדי לחסל את הנגע הזה, אף אחד לא אמר 'בוא נלך להיפגש עם נציגי דאע"ש או אל קעאידה'. אף אחד לא אמר 'בוא ניתן להם נוכחות בארצנו'. לכן אמרתי היום: אין נציגות כזאת. לא נפגשים איתם".

תגיות:אביגדור ליברמןבנימין נתניהוממשלת חירום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה