חדשות בארץ

חוסל מפקד כוח בנוח'בה שהוביל את מתקפת הטרור של חמאס ביישובי העוטף

עלי קאצ'י, ששוחרר במסגרת עסקת שליט למרות שנידון למאסר עולם, חוסל בהפגזה בצפון הרצועה. צה"ל חיסל גם את ראש המערך האווירי בעיר עזה, מראד אבו מראד

תקיפה ברצועה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפה ברצועה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

הותר לפרסום (שבת) כי כלי טיס של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואגף המודיעין בצה"ל, חיסל בסוף השבוע את עלי קאצ'י, מפקד בכוח הנח'בה של חמאס, ממובילי מתקפת הטרור ביישובי עוטף עזה בסוף השבוע שעבר. כוח הנח'בה נחשב ליחידת "העילית" של החמאס.

בנוסף, חוסל גם ראש המערך האווירי בעיר עזה, מראד אבו מראד, בתקיפת צה"ל ברצועה על מפקדה מבצעית של חמאס, שממנה נוהלה הפעילות האווירית של הארגון. גם אבו מראד היה שותף לניהול התקיפה על יישובי עוטף עזה בשבוע שעבר והכווין מחבלים לקראתה.

קאצ'י נעצר בשנת 2005 בישראל בגין חטיפתו של ששון נוריאל הי"ד ורציחתו. על אף שנגזר עליו מאסר עולם, הוא שוחרר בעסקת שליט בשנת 2011, וגורש לרצועת עזה.

נוריאל, בן 50 בהירצחו, היה מנהל עבודה במפעל לממתקים במישור אדומים. עבדאללה עראר, שעבד איתו עשר שנים, הכניס לעבודה את קאצ'י, וכמה ימים לאחר מכן, ב-21 בספטמבר 2005, בוצעה החטיפה. קאצ'י פיתה את נוריאל להגיע עמו לראות מכונה מיוחדת לייצור שוקולד, ונוריאל הסכים לנסוע רק אחרי שעבדאללה הבטיח להצטרף גם כן. המחבלים לקחו את נוריאל לרמאללה, שם רצחו אותו.

בשבוע האחרון חיסל צה"ל מספר בכירים בחמאס, בג'יהאד האיסלאמי ובחזית העממית. הרשימה כוללת את:

עוואד אל סולטן, חבר הוועד המרכזי של ארגון החזית העממית, אחראי על תיק האסירים ו"השהידים" של הארגון.

עבד אל-רחמן שהאב, ממנהיגי הג'יהאד האיסלאמי.

שייח' עבד אל פתאח דוחאן, ממקימי תנועת החמאס ומי ששימש לא מעט שנים סגנו של השייח' אחמד יאסין.

מוסא נאסר, מי שנחשב לאחד ממנהיגי ארגון הטרור הגי'האד האיסלאמי.

ג'ואד אבו שמאלה, שר הכלכלה של חמאס וחבר הלשכה המדינית. כחלק מתפקידו ניהל אבו שמאלה את הכספים בארגון הטרור, וייעד את הכספים למימון והכוונת טרור בפנים הרצועה ומחוצה לה.

זכריה מועמר, ראש משרד היחסים הלאומיים בלשכה המדינית של חמאס. בתוקף תפקידו היה מועמר אחראי על קבלת החלטות ברצועה, תפעול קשרי הפנים ותיאום בין הארגונים ברצועה.

תגיות:מלחמהעזהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה