חדשות בארץ

חמאס ירה לעבר צפון הארץ. גלנט: "המלחמה תהיה ארוכה וקשה"

ארגון הטרור הצהיר כי ירה מהרצועה טילים ארוכי טווח מסוג "עייאש" לעבר אזור הצפון. צה"ל טוען כי בוצע יירוט, אך כוחות הביטחון דיווחו על נפילה באזור הקריות, ללא נפגעים. שר הביטחון קיים פגישה עם מזכיר ההגנה האמריקני שהגיע לישראל

הירוט כפי שנקלט בצפון (צילום: David Cohen/Flash90)הירוט כפי שנקלט בצפון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

החמאס ירה אחר הצהריים (שישי) לפחות שני טילים ארוכי טווח לעבר יישובי הצפון וזוהתה נפילה באזור הקריות. לא דווח על נפגעים. צה"ל טוען כי בוצע ירוט על ידי מערכת "קלע דוד", אולם מהמשטרה במחוז חוף נמסר כי "שוטרי מחוז חוף הוזעקו לאזור נפילת רקטה. במקום נגרמה שריפה  ללא נפגעים בגוף. כוחות משטרה וחבלני המשטרה טיפלו בזירה".

בהודעה של החמאס נמסר כי הירי בוצע מעזה וכוון לעבר "תשתיות חיוניות" בצפון ישראל, לדבריהם באזור צפת. הארגון ציין כי נעשה שימוש בטילי "עייאש", בעלי טווח של 250 ק"מ.

שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, שנחת היום בישראל, נפגש בצהריים בקריה בתל אביב עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ועם שר הביטחון יואב גלנט. אוסטין אמר בפגישה כי "אנחנו איתכם. כפי שאמר הנשיא, יש לכם את הגב שלנו. היה שבוע נורא. ראינו את המעשים המזוויעים של ארגון הטרור הזה. אני הייתי זה שתכנן את המלחמה בדאע"ש לראשונה. אז אני מכיר את דאע"ש היטב, וזה גרוע ממה שראיתי איתם. נמשיך לשתף פעולה עם ישראל, כדי להבטיח את שחרור החפים מפשע מחמאס, כולל אזרחים אמריקאים"

נתניהו השיב לאוסטין: "אני מעריך מאוד את העמדה הנחושה שהנשיא, אתה, העם האמריקני והממשל האמריקני הבעתם. חמאס הוא דאע"ש. מה שאמרת, ומה שאמר הנשיא, במובנים רבים חמאס גרוע יותר. ממש כפי שהעולם המתורבת התאחד כדי להילחם בדאע"ש, העולם המתורבת חייב להתאחד כדי לסייע לנו להילחם בחמאס. אני יודע שאתם עומדים לצידנו ואנחנו מעריכים זאת מאוד".

לאחר הפגישה עם שר הביטחון גלנט, מסרו שני שרי הביטחון, הישראלי והאמריקני, הצהרה לתקשורת. גלנט אמר כי "המלחמה תהיה ארוכה וקשה ויהיו מחירים, אבל אנחנו ננצח. אנחנו נמוטט את שלטון החמאס, אנחנו נחסל את היכולת הצבאית של חמאס, נוודא שהאיום לא קיים בגבולות שלנו. זה יהיה ממושך, זה יהיה קטלני, זה יהיה עוצמתי וזה יהיה לתמיד".

שר הביטחון התייחס גם למעורבות איראן במלחמה, ואמר כי "איראן, חיזבאללה וחמאס הם ציר אחד, ציר של רשע. כל דבר מנוהל ישירות מאיראן. האישור ניתן על ידי איראן, הכסף מסופק על ידי איראן והרעיונות מעוצבים באיראן. לכן זה לא משנה אם נתנו או לא נתנו אישור, אבל הרעיון הוא רעיון איראני. לגבי הפעולות העתידיות של צה"ל, אני אשאר חשאי מסיבות טובות. קיימנו דיון במקום שבוא מתקבלות החלטות. תדרכתי אותו על החלטות אסטרטגיות, חלקנו את האופרציה והמבצעים שלנו. בכל מה שקשור לתמיכה ביטחונית, הבית הלבן והקונגרס מבטיחים את חופש הפעולה ומאשרים את היכולת שלנו".

סגן מזכ"ל חיזבאללה שלח איומים

סגן המזכיר הכללי של ארגון חיזבאללה, נעים קאסם, התייחס היום למלחמה בעזה ואמר כי "אנו עוקבים אחרי האירועים בכל רגע ומוכנים באופן מלא, מתי שיגיע הזמן לפעול - נעשה זאת. הארגון יתרום לעימות".

בעוד בתל אביב התקיימו פגישות עם שר ההגנה האמריקני, בירדן נפגש יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן. אבן מאזן אמר לבלינקן כי הוא דוחה את "העקירה שנכפית על הפלסטינים בעזה, וכי אירוע כזה יהי כמו נכבה שניה". לדבריו, "יש לאפשר מסדרונות הומניטריים באופן מיידי כדי למנוע אסון".

תגיות:חמאסירי טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה