חדשות בארץ

מטחים לעבר אשקלון והמרכז; צה"ל השמיד עשרות עמדות לשיגור כטב"מים

זוהו פגיעות ישירות באשקלון ובשדרות, אך לא דווח על נפגעים. מטח כבד שוגר לעבר יישובי המרכז והשפלה. רשות החירום הלאומית תסבסד הוצאת תושבי שדרות להתרעננות במרכז. המצרים ביקשו להקל על הכנסת סיוע הומניטרי לעזה

זירת הנפילה באשקלון (צילום: דוברות כבאות והצלה)זירת הנפילה באשקלון (צילום: דוברות כבאות והצלה)
אא

(עדכון: 15:39)

חמישה מטחים נורו בצהריים (שישי), בהפרשי זמן קצרים, אל העיר אשקלון ויישובים רבים בסביבתה ובגזרת צפון לכיש. שבעה טילים נפלו באשקלון, ופגעו פגיעות ישירות במבנים ותשתיות כביש. דווח גם על שבע נפילות בעיר שדרות ועל פגיעה ישירה בבית. כוחות הצלה וכיבוי אש הוזעקו לכל הזירות ודיווחו שבתום סריקות לא אותרו נפגעים. מטח נוסף שוגר לעבר אזור השפלה והמרכז. לאחר הפסקה של מספר שעות שוגר מטח נוסף לעבר שדרות. שני טיליםפ פגעו פגיעה ישירה במבנים וגרמו לנזק. לא דווח על נפגעים.

צה"ל ממשיך לתקוף ללא הפסקה ברצועה. דובר צה"ל מסר, כי הושמדו עשרות עמדות לשיגורי כלי טיס עוינים (כטב"מים) שנבנו על גגות בתי אזרחים ברצועת עזה: "החמאס מיקמו את עמדות החירום לשיגור הכטב"מים העוינים על גגותיהם ובתוך בתיהם של אזרחים ברצועת עזה. זוהי דוגמה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס משתמש באזרחי הרצועה כמגן אנושי".

על פי דיווחים פלסטיניים, בתקיפה בצפון הרצועה חוסל שייח' ואאל אלזאר שהטיף רבות נגד ישראל. כמו כן, הופגז ביתו של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר. בצה"ל מעריכים כי הוא לא היה בבית.

מצרים ביקשה לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הציג בפני למעלה מ-20 שגרירים ודיפלומטים זרים המוצבים בישראל את המראות הקשים ממתקפת הטרור הרצחנית שביצעו מחבלי חמאס ביישובי עוטף עזה.

בתגובה לשאלות שעלו בנוגע למצב ההומניטרי ברצועת עזה, השיב המתאם כי ישראל עומדת בקשר רציף מול הארגונים הבינלאומיים שפועלים ברצועה, בכדי לנטר את תמונת המצב ההומניטרית המדויקת. הוא הוסיף כי עזה אינה עומדת על סף משבר הומניטרי, וכי ישראל עומדת בחובותיה בהתאם לדין הבינלאומי.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, פרסם היום הודעה קצרה בתקשורת המצרית: "אנו נוקטים מאמץ גדול כדי להכיל את ההסלמה, מנסים לעצור את הלחימה. לא נפקיר את אחינו הפלסטינים - מוכנים לרתום את היכולות שלנו לתיווך. אנחנו בקשר עם מנהיגים וגורמים רשמיים, ורוצים להקל על הכנסת סיוע הומניטרי לעזה".

ביום ראשון, תושבי שדרות יתפנו זמנית למרכז

רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון הודיעה על הפעלת תוכנית "משב רוח" שתאפשר לתושבי שדרות לצאת, החל מיום ראשון הקרוב, לריענון בבתי הארחה בסבסוד המדינה. הפעלת התוכנית אושרה על ידי שר הביטחון יואב גלנט. משרדי הביטחון, האוצר ומשרד ראש הממשלה יממנו במשותף את התוכנית, על פי מתווה תקציבי שסוכם בין המשרדים. התוכנית תנוהל על ידי עיריית שדרות ומשרד הביטחון.

תגיות:מלחמהחמאסשדרותמתקפת טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה