חדשות בארץ

נתניהו לאחר אישור ממשלת החירום: "אני בטוח שממלחמת 'חרבות ברזל' נצא חזקים יותר"

חמישה שרים בלי תיק מטעם המחנה הממלכתי נשבעו אמונים, כמו גם ח"כ אריאל בוסו מש"ס שמונה לתפקיד שר הבריאות. השר גדעון סער: "אנחנו מאוחדים, נעבוד יחד שכם אל שכם"

נתניהו בכנסת, הערב (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)נתניהו בכנסת, הערב (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

מליאת הכנסת אישרה הערב (חמישי) את הקמת ממשלת החירום, ברוב של 66 חברי כנסת מול 4 מתנגדים מסיעת חד"ש-תע"ל. חמישה חברי כנסת מטעם המחנה הממלכתי מונו לשרים בלי תיק ונשבעו אמונים: בני גנץ, גדי איזנקוט, חילי טרופר, גדעון סער ויפעת שאשא-ביטון. ח"כ אוריאל בוסו מש"ס נשבע אף הוא אמונים וישמש כשר הבריאות.

בדיון בכנסת אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני לא זוכר רוח קרב כזאת, והייתי בקרבות. זאת הרוח הייחודית שלנו, והיא מלכדת אותנו לאגרוף ברזל - וזהו האגרוף שינפץ את חמאס לרסיסים. אחדות העם היא מכפיל כוח וממשלת החירום, שאנחנו מקימים היום, מעבירה מסר של כוח עצום. כולנו ביחד בזה". גנץ אמר בהשבעתו "אנחנו נעשה, האויב ישמע", ואילו סער הוסיף: "אנחנו תורמים מהידע והיכולות שלנו כדי להשביח את קבלת ההחלטות".

ראש הממשלה הוסיף בנאומו כי "זוהי באמת מלחמה על הבית. והיא חייבת להסתיים בדבר אחד, בניצחון מוחלט, ובריסוק וחיסול חמאס". הוא שב והשווה בנאומו את חמאס לדאע"ש: "העולם היה מזועזע מדאע"ש ומאל קעידה אחרי פיגועי 11 בספטמבר. הוא יצר קואליציה בינלאומית כדי לחסל את הנגע הזה, אף אחד לא אמר 'בוא נלך להיפגש עם נציגי דאע"ש או אל קעאידה'. אף אחד לא אמר 'בוא ניתן להם נוכחות בארצנו'. לכן אמרתי היום: אין נציגות כזאת. לא נפגשים איתם".

אחרי נתניהו עלה לדוכן הנואמים ח"כ סער שאמר: "העירו לי, אז אני לא משתמש בביטוי 'חיות אדם', כי זה לא בקטגוריה של חיות. מה ההבדל בין המפלצות שפשטו על הקיבוצים לבין הנאצים? הבדל אחד בלבד - יכולת. אם הייתה להם יכולת - זה הגורל שהם מייעדים לכל יהודי. אנחנו מאוחדים, ואנחנו נעבוד יחד שכם אל שכם".

זמן קצר לפני הדיון בכנסת הסביר ראש האופוזיציה יאיר לפיד מדוע הוא וסיעת יש עתיד מסרבים להיכנס לממשלת החירום: "הייתי הראשון להציע ממשלת חירום ואחדות כבר בשבת אחר הצהריים. אם הייתי חושב שמה שמוקם היום הוא ממשלת אחדות אמיתית, הייתי גם הראשון להצטרף אליה".

תגיות:בנימין נתניהומלחמהממשלת חירום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה