חדשות בארץ

מחבל חוסל ליד כיסופים. החמאס: "ישראל היא זו שתקפה את יישוביה"

צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה ובמקביל פועל לאיתור וחיסול מחבלים שנותרו עדיין בשטח ישראל. החמאס טוען שישראל היא זו שהפגיזה את יישובי עוטף עזה ואבו מאזן, לאחר חמישה ימי שתיקה, מגנה "את האלימות משני הצדדים"

תקיפה היום בעזה (צילום: דובר צה"ל)תקיפה היום בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

לוחמי צה"ל זיהו וחיסלו הערב (חמישי) מחבל שאותר במרחב קיבוץ כיסופים. הכוחות ממשיכים לפעול ולסרוק את העוטף מחשש שעוד מחבלים נותרו בתוך שטח ישראל.

במקביל לתקיפה הנרחבת ברצועת עזה, נשמעו אזעקות באשדוד, אשקלון ומספר יישובים בגליל העליון. זוהו שיגורים מלבנון לאזור מטולה אך לא דווח על נפגעים. מספר נפילות אותרו בשטחים פתוחים. קודם לכן צה"ל שיגר טילי פטריוט לעבר מטרה חשודה בשמי הצפון אך בתום בדיקה התברר כי מדובר בשיגור שגוי ולא נשקפה סכנה לתושבים.

דובר צה"ל מסר הערב כי צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה תשתיות טרור ברחבי רצועת עזה, וכי עד כה הוטלו כ-6,000 פצצות נגד מטרות חמאס. החל משעות הבוקר עשרות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שורת יעדי טרור. צה"ל חיסל מפקד בארגון הטרור חמאס וקבוצת פעילים ששהתה עימו ועסקה בהכוונת טרור נגד מדינת ישראל, וכן חדר ניהול לחימה של חטיבת רפיח בדרום הרצועה. לדברי דובר צה"ל: "תקיפות צה"ל התרכזו בעיר עזה ופאתיה ממנה פועלים מנהיגי ארגון הטרור חמאס. כמו כן, בוצעה פגיעה נרחבת בשכונות המרכזיות בצפון הרצועה ששימשו כשטחי כינוס של מחבלי חמאס. השכונות בית חאנון, סג'עייה, רימאל, אל-פורקן וא-תופאח ספגו פגיעה כבדה ומאות מחבלים הרוגים. בתקיפות נהרגו מאות מחבלים ונתקפו למעלה מ-3,600 מטרות. בין המטרות שהותקפו מטרות פיקוד ושליטה, תשתיות צבאיות אסטרטגיות, אתרי יצור אמצעי לחימה, נכסי מודיעין, מטרות הנהגה, מטרות עליונות ימית ומטרות המערך הרקטי".

החמאס: ישראל פגעה בתושביה

סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס, סלאח אל-ערורי, התראיין הערב לרשתות פלסטיניות וטען כי אנשיו לא ביצעו פשעים וכי ישראל היא זו שביצעה ירי על יישובי העוטף ורצועת עזה כחלק מ"נוהל חניבעל", לפיו בצה"ל יורים על השבוי והשובה שלו בהינתן הצורך.

אבו עביידה, דובר הזרוע הצבאית, סיפר לתקושרת הפלסטינית על חלק ממה שהוא מכנה ה"מבצע" נגד ישראל. לדבריו: "התחלנו במבצע 'שיטפון אל-אקצא' להשמדת אוגדת עזה, בדשיוק איך שהסתיים מבצע שומר חומות שאיחד את כל הכוחות הפלסטינים. תקפנו ב-15 נקודות את אוגדת עזה. גייסנו 3,000 לוחמים למבצע  ו-1,500 לוחמים לתמיכה. תקפנו 25 אתרים צבאיים, שהם כולם אתרי אוגדת הפיקוד של עזה. הסתרנו בקפדנות את האימונים והתנועות לפני יישום המבצע, עשינו תוכניות נרחבות לאימון הכוחות כדי שיוכלו לבצע את המשימות ביעילות ובהצלחה. התוכנית היתה מדויקת לזמן את 3,000 הלוחמים לקרב ולזמן הנכון".

לדבריו החאמס השיג בקרב הזה יותר ממה שחשב ותכנן. "המבצע הזה כלל ירי של 3500 רקטות ופגזים לעבר אוגדת עזה. היינו להוטים ונחושים להסתיר את הנחושות והאימונים שלנו לפני תחילת המבצע. תרגלנו הונאה שהחלה כבר 2022 והסתמכנו על כל התחמושת שלנו בשביל לחדור את הגבול. התקיפה שלנו היא לא רק פה באזורים היא גם מגיעה רחוק יותר. כל הכוחות שלנו ביצעו את משימותהים וימשיכו במסגרת המבצע".

אבו מאזן מסר הצהרה קצרה

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שבמשך חמישה ימים שמר על שתיקה, נכנע כנראה ללחץ הבינלאומי והסתפק הערב בפרסום הצהרה קצרה: "אני דוחה את הרג האזרחים משני הצדדים". הוא קרא להפסיק את "התוקפנות כלפי העם הפלסטיני ולאפשר סיוע הומניטרי".

תגיות:מלחמהעזהחמאסאבו מאזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה