חדשות כלכלה

בשורה לתושבי העוטף: סיוע כספי מהיר והבטחה לסדר תשתיות

שר הביטחון יואב גלנט הנחה על הקמת צוות פעולה לטיפול ראשוני בתשתיות עוטף עזה. מנהל רשות המיסים הורה לשלם לתושבים מקדמות מקרן מס רכוש. הנזק המוערך עד כה לעוטף: כחמישה מיליארד שקלים

הנזק בקיבוץ בארי (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)הנזק בקיבוץ בארי (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט ומנכ"ל משרדו, אלוף (מיל') אייל זמיר, הנחו היום (חמישי) על הקמת צוות פעולה לטיפול ראשוני בתשתיות עוטף עזה. זאת עד להקמת מנהלת לאומית לשיקום היישובים שנפגעו. בראש צוות משרד הביטחון יעמוד אלוף (מיל') רוני נומה, ולצידו סמנכ"ל וראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ארז כהן וגורמי מקצוע נוספים במשרד.

הטיפול הראשוני בתשתיות יכלול בשלב ראשון ניקוי ושיקום כבישים, שנפגעו בימי הלחימה וכן כניסה לישובים, פינוי הריסות, פינוי כלי רכב שנפגעו, טיפול בתשתיות האזרחיות ועוד.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע כי כל משפחה שפונתה על ידי פיקוד העורף תקבל מענק של 1,000 שקלים לנפש ועד 5,000 שקלים למשפחה. גם רשות המיסים הודיעה כי תסייע לתושבים. מנהל הרשות הורה לאתר את התושבים שבתיהם ניזוקו, ולשלם להם כבר עתה מקדמות מקרן מס רכוש. מאחר שעובדי קרן הפיצויים אינם מורשים בשלב זה להיכנס ליישובי העוטף, סיכמה הנהלת קרן הפיצויים עם ראשי המועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון ושער הנגב על שיתוף פעולה לטובת סיוע לתושבים.

קרן הפיצויים תקבל מהמועצות האזוריות בעוטף רשימת שמות של בעלי דירות שנפגעו, וכן דרכי התקשרות איתם. עם קבלת הרשימות בקרן, עובדיה יפנו למשפחות ויפתחו עבורן תביעות.

משרדי הממשלה מעריכים בכחמישה מיליארד שקלים לפחות את שווי הנזק לרכוש, שנגרם בימים הראשונים של המלחמה עם דגש על היום הראשון. מדובר בהערכה ראשונית בלבד, וככל שחולפים הימים שווי הנזק עולה.

דובר צה"ל: מאמצי תיקון ואיטום גדר המערכת במרחב רצועת עזה

צה"ל הודיע כי כוחות ההנדסה במרחב אוגדת עזה משלימים את מאמצי תיקון ואיטום הפרצות, לצד סילוק וזיכוי המטענים אשר הוטמנו לאורך הגדר בגבול הרצועה. בימים הקרובים צפויות עבודות נוספות על הגדר. במסגרת המאמץ ההנדסי השתתפו ארבע פלוגות לוחמים על גבי 30 כלי צמ"ה וכלים הנדסיים כבדים נוספים, לצד כוחות טנקים הפרוסים לאורך הגדר. 

במקביל למאמץ תיקון ואיטום הגדרות, כלי טיס של חיל האוויר, ביניהם מסוקי קרב וכלי טיס מאוישים מרחוק, מספקים מעטפת הגנה לכוחות וסורקים במרחב כדי להבטיח ביטחון לכוחות הלוחמים ולתושבי העוטף.

תגיות:מלחמהמס רכוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה