חדשות בארץ

בכיר בחיל האוויר: "המושג 'הקש בגג' לא רלוונטי למבצע. אנחנו במלחמה"

תת אלוף עומר טישלר, ראש להק המטה בחיל האוויר: "לכל פצצה בעזה יש מטרה. על אחוזי יירוט לא אוכל לפרט, אך אוכל לומר שהם טובים. הרגנו כמות גדולה של מחבלים"

  • כ"ז תשרי התשפ"ד
(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

צה"ל ממשיך להכות בחמאס ברצועת עזה וככל שחולפות השעות עולה מספר המחבלים ההרוגים. בצבא עדכנו אתמול (רביעי) כי ספרו כבר מעל 1,000 גופות מחבלים, אבל ההערכה היא שהמספר גדול בהרבה. תת-אלוף עומר טישלר, ראש להק המטה בחיל האוויר, שוחח עם חדשות 12 וסיפר על ההחלטה לעבור מפעולה כירורגית לתקיפות אוויריות נרחבות וללקחים שצריך להפיק הפיקוד הבכיר לאחר המלחמה.

"אנחנו במלחמה ולא במבצע. אין תקיפות כירורגיות. עזה לא חוותה דבר כזה", הסביר תא"ל טישלר. "ברמה הפרקטית זה אומר תכנון תקיפות והורדת משימות לטייסות ברצף. המהות היא השאלה מה תוקפים – מבכירים בחמ"לים דרך ציד פעילים בבתים ובחוץ ועד תשתיות טרור. בינתיים, כל המבנים שהותקפו שימשו את חמאס ואת אנשיו".

"אנחנו מטילים אלפי פצצות בכל יום במרחבי הטרור של עזה, ולכל פצצה יש מטרה", הדגיש. עוד הבהיר כי "המושג 'הקש בגג' לא רלוונטי למבצע. אנחנו במלחמה ולכן זה תלוי הקשר ומטרה. לפני כל פעולה מגיע מודיעין ממרכזי התכנון והשליטה, בהמשך מתכננים את התקיפה ביחס למטרה ולאחר שמאשרים אותה, מעבירים את הפקודה לטייסות".

על השאלה האם צה"ל ערוך לאפשרות של מלחמה מצפון אמר: "המיקוד בעזה, אבל אנחנו פרוסים חזק גם בהגנה בצפון. יש שיתוף פעולה עם ארה"ב וסיוע שמעניק אורך נשימה ללוחמים. מרגע  שהוקפצנו, כל חיל האוויר זינק - מכוחות קרקעיים כמו שלדג ועד מערך הכטב"מ ומסוקי הקרב. היו מאות מחבלים מעורבבים באזרחים ישראלים, ונדרשנו לקבל החלטות קשות מאוד. להבין מי זה מי ולנסות להבדיל. מסוקי הקרב תקפו כל גורם עוין שזוהה באופן וודאי. הרגנו מאות מחבלים, אבל זה לא היה מספיק. כי הם כבר נכנסו לשטחנו. הטיס כוחות מיוחדים שהונחתו בתוך שטח הלחימה. בשלב זה אנחנו עוסקים בעיקר בהשמדת אויב. פועלים בשיתוף פעולה עם אגף המודיעין ונערכים לפגיעה במחבלים מעל, מתחת ועל הקרקע".

על העובדה שצה"ל הופתע אמר: "אלה אירועים שהיו צריכים להימנע. מי שהיה אחראי למנוע את זה היה הצבא, וזה לא קרה", אמר. "ניתן על כך תשובות אחרי הלחימה. חשוב להדגיש שכאשר הכול קרה, התנפלנו על הדבר הזה עם כל היכולות שלנו ותקפנו משמעותית בעזה. המיקוד הראשוני היה למנוע עוד פשיטות לשטחנו, וכעת במערך ההגנה האווירית ממשיכים לפעול באחוזים גבוהים לבצע שיגורים באלפים. על אחוזי יירוט לא אוכל לפרט, אך אוכל לומר שהם טובים. הרגנו כמות גדולה של מחבלים שניסו לחזור לעזה במרחב הגדר".

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה