חדשות בארץ

ביידן במסר תקיף לאויבי ישראל: "למי ששוקל מתקפה על ישראל, אני אומר אל תנסו"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ריגש אמש בנאום תמיכה מוחלט בישראל, והמערכת הפוליטית הודתה לו. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני רוצה להודות לך על תמיכתך המתמשכת והבלתי מעורערת ועל כל הסיוע מהממשל"

(צילום: Amos Ben Gershom / GPO)(צילום: Amos Ben Gershom / GPO)
אא

המערכת הפוליטית מגיבה בהתרגשות על נאומו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שהביע אמש (שלישי) תמיכה מוחלטת בישראל והורה להגביר את הסיוע הצבאי והמדיני.

בנאום תקיף, העביר ביידן מסר ברור לקהילה הבינלאומית לפיו ארה"ב עומדת לצד ישראל: "חמאס מאיים להוציא להורג ילדים וניצולי שואה חטופים. צמאות הדם של חמאס גרועה משל דאע"ש. חמאס לא מגן על כבוד העם הפלסטיני אלא בא כדי לחסל את המדינה. הם משתמשים בפלסטינים כמגן אנושי. לישראל יש חובה להגיב על מה שקרה. נמשיך לתמוך בישראל בכל מה שצריך. אנחנו עומדים לצד ישראל ואנחנו נבטיח שיש לה את מה שהיא צריכה כדי לדאוג לאזרחים שלה, להגן על עצמה ולהצליח להגיב למתקפה הזאת. אין שום הצדקה לטרור. אין אף תירוץ. הממשל שלי יעזור במשבר הזה. זה לא פוליטיקה, זה הביטחון העולמי".

הנשיא האמריקני שלח מסר ברור גם לאויבי ישראל, שאיימו לתקוף אם צה"ל לא יפסיק את התקיפות בעזה: "אנו מוכנים להתערב עם נושאת המטוסים ג׳רלד פורד ברגע שיהיה צורך. למי ששוקל מתקפה על ישראל, יש לי מילה אחת: don't".

מטוסי סיוע של צבא ארה"ב נחתו אמש בישראל וגם ספינות הצי החלו לתקרב לחופי הארץ. יחידות של צבא ארה"ב נפרסו בירדן, בקרבת הגבול עם ישראל, וזאת כדי למנוע ניסיונות של מחבלים לחדור מהגבול המזרחי לארץ.

ביידן הודיע כי הנחה את הצוות שלו לשתף מידע מודיעיני ולפרוס מומחים נוספים מכל הממשל האמריקני, כדי לייעץ ל"שותפים הישראלים" ולמאמצים להגיע לחטופים. בהתייחסו לסיוע אמר: "אנחנו מדברים על סיוע צבאי, הכולל נשק, מיירטים, חידוש המלאי של כיפת ברזל. אנו נוודא שלישראל לא יחסר דבר מהנכסים החשובים הללו כדי להגן על עריה ותושביה. אנו גם נוקטים צעדים פנימיים במדינות ברחבי ארצות הברית. מחלקות משטרה תגברו את האבטחה סביב מרכזי קהילה יהודיים, המחלקה לביטחון פנים וה-FBI עובדים צמוד עם רשויות אכיפת חוק, מדיניות ומקומיות, ועם שותפים בקהילה היהודית, כדי לזהות ולשבש כל איום מדיני שעלול להתגלות כקשור לתקיפות הנוראיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם הנשיא ביידן. לאחר נאומו של הנשיא, הוא פרסם הודעה בה אמר: "אני רוצה להודות לך על תמיכתך המתמשכת והבלתי מעורערת ועל כל הסיוע מהממשל האמריקני. זה סימל את עומק המחויבות שלך, של הממשלה שלך ושל העם האמריקאי לישראל".

השר ישראל כ”ץ הגיב על נאומו של ביידן: "אני רוצה להודות לנשיא ביידן על הנאום החם, הרגיש, האמיץ והציוני, שתומך בזכות של ישראל להגן על עצמה ומדגיש את הברית האמיצה בין המדינות. גם הנשיא ביידן מבין מה שהיה לא יהיה". שר החוץ אלי כהן הוסיף: "נאום חזק ומרגש של הנשיא ביידן, שמבטיח שארה"ב תמיד תעמוד לצד ישראל ולברית בין המדינות ובין העמים שלנו יש שורשים עמוקים, והיא בלתי ניתנת לערעור".

שר החינוך יואב קיש אמר הבוקר בריאיון ל-103 FM: "אני חושב שלא היה ישראלי אחד שלא גם התרגש וגם הלב שלו התחמם. ברגע הכי קשה שלנו בא נשיא אמריקאי שהוא ידיד אמת של מדינת ישראל ופשוט נותן חיבוק חזק, נעמד בכל העוצמה של המעצמה הזו לימין ישראל. מסתכל למצלמות ואומר בדיוק את מה שאזרחי ישראל מרגישים. אני חושב שהיה באמת נקודת אור בימים הקשים האלה. נאום תמיכה היה חייב להיות, אבל ברמה האישית והמיקוד שלו, וזה שכל ההנהגה הבכירה של ארה"ב הייתה לידו - זה מה שהעביר מסר מאוד חזק".

נשיא המדינה יצחק הרצוג כתב לנשיא ארה"ב והודה לו על היותו "ידיד אמת" של מדינת ישראל והעם היהודי. יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיב: "תודה לך על הידידות, התמיכה והמחויבות, זה מחמם את הלב לדעת שיש לנו חבר כמוך בבית הלבן".

תגיות:מלחמהג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה