חדשות בארץ

ניצול מהתופת במסיבה: "אמרתי שמע ישראל והתחלתי לרוץ"

אפרים מרדו חי התראיין לתקשורת הגרמנית, וסיפר על הרגעים בהם המחבלים פתחו באש על אלפי משתתפי המסיבה בדרום. ישראל התירה לתקשורת הזרה לסייר ביישובים שתושביהם נרצחו בעוטף, במסגרת מאמץ ההסברה שנועד לשדר את הזוועות לעולם

זירת המסיבה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)זירת המסיבה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

אפרים מרדו חי (23), תושב תל אביב, ניצל מהתופת במסיבה בדרום, בה נרצחו מאות מבלים על ידי מחבלי החמאס במתקפת הפתע בשבת האחרונה. הוא העניק היום (שלישי) ריאיון לתקשורת הגרמנית, כחלק מהליך הסברתי נרחב של ישראל לשדר ולפרסם עדויות בתקשורת הזרה, על מנת לחשוף את הזוועות לעולם. במסגרת זו, הותר היום לכתבים זרים לסייר ביישובים שתושביהם נרצחו במתקפת הטרור.

כשהוא עדיין עונד את צמיד הכניסה בתכלת לפסטיבל על פרק כף יד ימין, סיפר מרדו חי לעיתון "BILD": "בשבע בבוקר שמענו לפתע רקטות. ראיתי מחבלים באים מהאוויר עם מצנחים, ואז שמענו יריות מנשק אוטומטי. הם הגיעו מכל עבר. הם ירו בכל מי שחלף על פניהם. היו שחשבו שיעזור להם להעמיד פני מתים, אבל הם לא רצו רק להרוג אלא גם להשפיל. הם הגיעו אלינו כמו צבא מאורגן, מצוידים עם רובי צלפים, מל"טים ורקטות. כמו צבא מאורגן נגד 3,000 אנשים לא חמושים".

כשנשאל כיצד נמלט מהמחבלים, ענה: "רצתי משיח לשיח, הסתכלתי סביבי מדי פעם. שכבתי בשיח ושמעתי יריות של צלפים. הייתי בעצמי קצין וצלף, ואני יודע איך זה נשמע. ראיתי את האבק סביבי וידעתי שמי שיורה רוצה להרוג אותי. נישקתי את המגן דוד שסבתא שלי נתנה לי בעבר. אמרתי שמע ישראל והתחלתי לרוץ. הסתתרתי כמה פעמים ואז שוב רצתי. ככה חמש שעות. עד שמצאתי רכב ובו שבעה אנשים מסתתרים. לא ידענו לאן לנסוע. המחבלים הגיעו מכל כיוון. החלטנו לנסוע לבסיס צבאי המרוחק כ-10 ק"מ. בדרך ראינו מכוניות הרוסות וגופות בכל מקום".

בהמשך הריאיון הוסיף מרדו חי: "חשוב לי מאוד לספר משהו. 50 בני אדם לפחות הסתתרו בוואדי, שקע באדמה. כשמחבלי חמאס גילו את זה הם זרקו רימון וירו בכולם. זה דבר נורא להגיד אבל ההיסטוריה חוזרת על עצמה, הפעם האחרונה שראינו דבר כזה היה בבאבי יאר במהלך מלחמת העולם השנייה".

"אני לא מאמין שלא יכולנו להגן על עצמנו. אני מבטיח לכל היהודים ולכולם בעולם החופשי: נילחם, ננצח. לא משנה מה המחיר, בסוף ננצח. כי אנחנו מאמינים במשהו. על המוסר שלנו, על זה שאנחנו רוצים לחיות בשלום. יש משפט טוב שהייתי רוצה לסיים בו: אם הערבים יניחו את נשקם יהיה שלום. אבל אם ישראל תניח את נשקה - לא תהיה עוד ישראל. אנחנו לא נאפשר זאת".

תגיות:מלחמהחמאסניצולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה