חדשות בארץ

כיתות הכוננות יתוגברו בכלי נשק. הממשלה אישרה גיוס מאות אלפי חיילי מילואים

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הורה למשרדו לרכוש יותר מ-10,000 כלי ירייה, אלפים מהם לטובת יישובים ברחבי הארץ. צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה ושולט שליטה מלאה בעוטף

חיילי צה"ל בדרום (צילום: Yossi Aloni/Flash90)חיילי צה"ל בדרום (צילום: Yossi Aloni/Flash90)
אא

על רקע חשש לאירועים בטחונים נוספים, ודרישה שהועברה מפי רכזי הביטחון השוטף ביישובים וראשי רשויות, אישר היום (שלישי) השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לרכוש 10 אלפים כלי נשק. ארבע אלף כבר נרכשו, ברכישת "בזק", והם יחולקו לכיתות הכוננות ביישובים "צמודי גדר", ויישובי קו התפר בצפון בדרום ובמרכז, בערים מעורבות וביישובים ביהודה ושומרון.

היום השלישי למלחמה נפתח, לצד המשך התקיפה בעזה, בהודעת דובר צה"ל לפיה הושגה שליטה מלאה על גדר העוטף ועל השטח עצמו, בו התנהלו קרבות מול מחבלים. תא"ל דניאל הגרי מסר כי "ייתכן וניתקל בעוד מחבלים באזור עוטף עזה - זה אזור מלחמה. אנחנו יוצרים קיר ברזל של טנקים, מסוקים וכלי טיס. מדיניות האש שלנו על הגדר היא כזאת שכל מי שמתקרב לגדר באשר הוא נהרג".

"השלמנו את פינוי היישובים צמודי הגדר. חיל האוויר במערך מלא, תוקפים אלפי מטרות. בנוסף לחיל האוויר גם חיל הים תוקף. יש עשרות מחבלי חמאס בכוח הימי שנהרגו בחוף, בים או על סירות".

בצפון מתיחות

צה"ל תגבר כבר אתמול את הכוחות לאורך הגבול הצפוני, והלוחמים נמצאים בכוננות ודרוכים לכל התפתחות. לאחר החדירה אתמול של שלושת המחבלים וחיסולם על ידי כוח צה"ל, פעולה שבה נהרג סגן מפקד חטיבה 300, סא"ל עלים סעד עבדאללה ז"ל, החשש הוא כי מחבלי חיזבאללה וחמאס יוסיפו לנסות לבצע פעולות טרור.

לפני הצהריים התבקשו תושבים ביישובים באזור צפון הרמה להישאר בבתים, עקב חשש לחדירה של כלי טייס. בתוך זמן קצר ולאחר שהארוע נבדק, הבהיר צה"ל כי מדובר ברחפן אזרחי ואין חשש לאירוע ביטחוני.

עקב הלחימה בדרום, והמתיחות בצפון וביו"ש, הממשלה אישרה לגייס עד 360 אלף אנשי מילואים, ובהתאם להתפתחויות המספר יגדל. גיוסם של כשני שליש מהחיילים התבצע ביממה האחרונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב טלפונית שבה השתתפו בין היתר שר הביטחון יואב גלנטי, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר וראש המוסד דוד ברנע. הפורום דן בהמשך הפעילות הביטחונית- מבצעית.

תגיות:מלחמהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה