חם ברשת

כוכב הרשת הערבי הפתיע: "ראיתי את עצמי כפלסטיני-ישראלי. מהיום כבר לא"

נאס דיילי, שמחזיק בעשרות מיליוני עוקבים, צייץ בטוויטר כי החליט להגדיר אחרת את זהותו בעקבות הרצח המתועב של חמאס: "אני לא רוצה לחיות תחת ממשלה פלסטינית. מה שאומר שיש לי רק בית אחד, גם אם אני לא יהודי: ישראל"

  • כ"ה תשרי התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ההסברה הישראלית מקבלת תנופה בימים האחרונים, כאשר הטבח המתועב שביצע חמאס באזרחים ישראליים זוכה לגינוי ברחבי העולם, כולל מאיחוד האמירויות. ביממה האחרונה ההסברה הישראלית קיבלה "חיזוק" מפתיע: כוכב הרשת הערבי-ישראלי, נאס דיילי (נוסייר יאסין בשמו המלא), 31, שנחשב לאחד הישראלים המשפיעים בעולם עם יותר מ-65 מיליון עוקבים, "תיווך" את המציאות הישראלית-פלסטינית לעולם.

"במשך זמן רב, נאבקתי עם הזהות שלי. ילד פלסטיני שנולד בתוך ישראל. רבים מחבריי מסרבים עד היום לומר את המילה 'ישראל' ומכנים עצמם 'פלסטינים' בלבד. אבל מאז שהייתי בן 12, זה לא נראה לי הגיוני. אז החלטתי לערבב בין השניים ולהפוך ל'פלסטיני-ישראלי'. תמיד חשבתי שהמונח פלסטיני-ישראלי משקף את מי שאני. פלסטיני ראשון. ישראלי שני. אבל אחרי האירועים האחרונים התחלתי לחשוב", הוא כתב.

הציוץ בשפה האנגלית הגיע ליותר מ-2 מיליון עוקבים. דיילי המשיך והסביר: "הבנתי שאם 'יפלשו' לישראל שוב, לא נהיה בטוחים. עבור מחבל הפולש לישראל, כל האזרחים הם מטרות. 900 ישראלים מתו עד כה. יותר מ-40 מהם ערבים נהרגו על ידי ערבים אחרים.

"אני לא רוצה לחיות תחת ממשלה פלסטינית. מה שאומר שיש לי רק בית אחד, גם אם אני לא יהודי: ישראל. שם כל המשפחה שלי גרה. שם גדלתי. זו המדינה שאני רוצה לראות שתמשיך להתקיים כדי שאוכל להתקיים. פלסטין צריכה להתקיים גם כמדינה עצמאית. אני מקווה לראות את המדינה משגשגת והופכת פחות קיצונית ומשגשגת יותר. פלסטין אינה הבית שלי. אז מהיום והלאה, אני רואה את עצמי כ'ישראלי-פלסטיני'. ישראלי ראשון. פלסטיני שני. לפעמים צריך זעזוע כזה כדי לראות כל כך ברור".

דיילי מתגורר כיום בדובאי, למרות שנולד בסכנין. הוא מנהל חשבון ענק של 21 מיליון עוקבים ועוד מיליוני עוקבים בשאר הרשתות החברתיות.

תגיות:ישראלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה