חדשות בארץ

"הרימון עף על הגופות מאחורה, הן ספגו את ההדף וזה מה שהציל אותנו"

עוד עדות מהתופת: סער בן סלע בן ה-30 מהרצליה ניצל ברגע האחרון מירי המחבלים. "כל מי שהיה בשורה הראשונה והשנייה, חוץ ממני - מת. חטפתי כדור במפרק ורסיסים ברגל בצלעות. היה למחבל מעצור בנשק"

  • כ"ה תשרי התשפ"ד
(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)
אא

החיפושים בישראל אחר נעדרים שהיו באזור קיבוץ רעים נמשכים. הניצולים עדיין בטראומה ומקווים שחבריהם יחזרו בקרוב, אבל ככל שעובר הזמן, בישראל מבינים שמספר השבויים בידי חמאס הולך ועולה.

סהר בן סלע, 30, הוא תושב הרצליה שהיה שם וניצל בנס מהתופת. "עליתי בקשר מול המשטרה, אמרתי להם שאנחנו חייבים תגבורת ויש הרוגים ופצועים. השוטר בקשר עלה מולי ואמר לי 'פשוט תברח, בהצלחה'", סיפר לתקשורת על רגעי הדרמה.

"עצרו את המוזיקה, אמרו לנו שיש אזעקות ואחרי מספר דקות המפיקים של המסיבה צעקו שיש מחבלים", המשיך סהר בשחזור. "היינו 11 או 12 חברים, עלינו לשלושה רכבים והתחלנו לנסוע לכיוון צפון, חיפשנו לאן לברוח. אנשים היו תחת השפעה תוך כדי אש חיה, היה שם כאוס. נסעו על מהירות של 100, 120 קמ"ש בשטח, בין אנשים. כל ציר שהגענו אליו השוטרים פרססו אותנו, תוך כדי שיורים לכיוון שלנו ואנחנו רואים ממש את המחבלים מגיעים עם הטנדרים.

"הגענו לבטונדה, שוטר חמוש עצר אותנו ואמר לנו להיכנס פנימה ושאין לאן לברוח. היינו שם 30 אנשים פחות או יותר. אחרי כמה דקות הם התחילו לירות עלינו ונטרלו את השוטר. זרקו רימון רסס ראשון, הוא התפוצץ בכניסה. אחרי דקה שכולנו צורחים, מתפללים וזועקים מכאב - נזרק עוד רימון שפגע לי בראש. הייתי צמוד לקיר בשורה השנייה, הרימון עף על הגופות מאחורה, הן ספגו את ההדף וזה מה שהציל אותנו.

"אחרי חצי דקה מישהי ניסתה לברוח כי היא נחנקה בפנים, אני והבן זוג שלה ניסינו לתפוס אותה, לא הצלחנו והיא פשוט נתקלה במחבל ונורתה מטווח אפס. אחרי זה המחבל נכנס, לדעתי עם עוזי, והתחיל לרסס אותנו. כל מי שהיה בשורה הראשונה והשנייה, חוץ ממני – מת. חטפתי כדור במפרק ורסיסים ברגל בצלעות. לדעתי היה לו מעצור בנשק, כי היה ממש את הרעש של המעצור ממה שאני זוכר, והוא ברח החוצה.

"יצאתי אחריו, חיפשתי שם נשק על הרצפה ולא מצאתי. ואז התחילו לפתוח עלינו באש עוד הפעם מרחוק, רצתי לניידת ושמעתי את הקשר ממנה, חיפשתי בה נשק ולא מצאתי. עליתי בקשר מול המשטרה שאנחנו חייבים תגבורת ויש הרוגים ופצועים. השוטר בקשר עלה מולי ואמר לי פשוט תברח, בהצלחה".

תגיות:מלחמהמלחמה בדרוםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה