חדשות בארץ

טבח מזוויע: למעלה מ-100 גופות נמצאו בקיבוץ בארי

צוותי זק"א מסרו כי עד כה הוצאו מקיבוץ בארי 108 גופות של נרצחים יהודים. נשיא המדינה יצחק הרצוג לקהילה הבינלאומית: "מאז השואה לא נרצחו כל כך הרבה יהודים ביום אחד. חמאס ייבא, אימץ ושכפל את הפשעים של דאע"ש"

  • כ"ד תשרי התשפ"ד
הכניסה לקיבוץ בארי, היום (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)הכניסה לקיבוץ בארי, היום (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

ממדי הטבח שביצעו הטרוריסטים של ארגון חמאס בתושבי עוטף עזה ממשיכים להיחשף: מקיבוץ בארי הוצאו עד כה 108 גופות של יהודים – כך על פי נתונים שמסרו הערב (שני) צוותי זק"א שפעלו בזירה. מדובר בכעשירית מכלל תושבי הקיבוץ. לפי ההערכות, מניין הנרצחים הכולל מתחילת המלחמה בדרום עומד כעת על 900 לפחות. לבתי החולים פונו 2,616 פצועים, מהם 25 במצב אנוש ו-357 במצב קשה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא היום לקהילה הבינלאומית לגנות בתקיפות את חמאס ולהביע תמיכה בישראל במילים ובמעשים: "כנשיא מדינת ישראל, אני מדבר אליכם כרגע מבירתנו, ירושלים, בצילה האפל של המלחמה, בעוד האומה שלי ממשיכה להיות תחת מתקפה פראית מצד אויב אכזר ובלתי אנושי", אמר.

"למיטב זכרוני, מאז השואה לא נרצחו כל כך הרבה יהודים ביום אחד. ומאז השואה לא היינו עדים למראות של נשים וילדים יהודים, סבים וסבתות - אפילו ניצולי שואה - נדחפים למשאיות ונלקחים בשבי. חמאס ייבא, אימץ ושכפל את הפשעים של דאע"ש. חמאס נכנס לבתים אזרחיים ביום שבת, יום חג, ורצח בדם קר משפחות שלמות. צעירים ומבוגרים, שרפו גופות ועינו את קורבנותיהם התמימים. יהודים, מוסלמים, ואנשי כל הדתות. האכזריות. חוסר האנושיות. הברבריות של מפלצות. לא בני אדם - מפלצות".

הרצוג ציין כי במהלך הימים האחרונים שוחח עם מנהיגים מרחבי העולם, שהביעו את זעמם העמוק על המתקפה, ביניהם: סגנית נשיא ארה"ב קאמלה האריס, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, ראשי האיחוד האירופי, האו"ם, נאט"ו, נשיא איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן זאיד ואחרים. הוא קרא בדבריו לכל האומות ברחבי העולם "לגנות באופן ברור ובקול את פעולות החמאס. בדיוק כפי שגיניתם את המעשים המתועבים והבלתי נתפסים של דאע"ש, כי היום הם אותו דבר. לאותן המדינות שעדיין לא עשו זאת: הכריזו על חמאס כארגון טרור".

הנשיא הוסיף כי על מדינות העולם להבהיר כי חמאס נושא באחריות מלאה לשלומם של בני הערובה שלקח, ולדרוש את החזרתם המיידית לישראל.

"ישראל מצידה תמשיך להגן על עצמה", הצהיר הרצוג. "ממשלת ישראל, ראש הממשלה נתניהו, צה"ל וכל גופי הביטחון הישראליים זוכים לתמיכתי המלאה. אנו נפעל במלוא הכוח ובמחויבות בלתי מעורערת לחסל את האיום על עמנו. אנחנו נרדוף אחרי כל אלו שמבצעים ותומכים במעשים הנפשעים האלו נגדנו. אני יודע שרוחנו, הרוח הישראלית, תגבר". 

"לצערנו, יש מאות משפחות שכולות בכל רחבי הארץ, אלפי פצועים שמטופלים בבתי חולים בכל רחבי הארץ. היום ואתמול ביקרתי כמה מהפצועים בבית החולים אסף הרופא ובמרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, מהמרכזים הרפואיים הטובים בעולם - אם תרצו לחזות ברוח הגדולה של האומה שלנו, הרוח הגדולה של עם ישראל, תוכלו לראות זאת בבתי חולים ובכל מדינת ישראל. תמצאו אזרחים מאוחדים ומחויבים לסיים כמנצחים. שאף אחת מהמדינות במרחב לא תטעה ותחשוב לפעול נגדנו. ישראל היא מדינה חזקה ותגייס את כל כוחה ועוצמתה להגן על עצמנו".

"אני מתפלל להחלמתם המהירה והמלאה, אני מתפלל עבור המשפחות השכולות, ומתפלל לשלומם של בני הערובה. ועל אף כל זה, עם האחדות והתמיכה של אחינו ואחיותינו מהקהילות היהודיות ברחבי העולם, עם ידידינו בכל רחבי העולם, אני יודע שישראל תצא חזקה יותר, עמידה ומאוחדת יותר", סיכם הנשיא.

תגיות:מלחמהחמאסיצחק הרצוגקיבוץ בארי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה