חדשות בארץ

מטחים כבדים לגוש דן, ירושלים והדרום. גלנט: "הוריתי להטיל מצור מוחלט על עזה"

שני בני אדם נפצעו באורח קשה באשקלון ובאשדוד מנפילת רקטות. בהערכת מצב בפיקוד הדרום, אמר שר הביטחון יואב גלנט הורה להטיל מצור מוחלט על עזה: "אנחנו נלחמים בחיות אדם ואנחנו נוהגים בהתאם"

  • כ"ד תשרי התשפ"ד
נזק באשקלון, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)נזק באשקלון, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:32)

המחבלים שיגרו בצהריים (שני) מטחים כבדים של רקטות מרצועת עזה לעבר ירושלים, גוש דן, השרון הדרומי והשפלה, וכן לעבר אשקלון ואשדוד. באשדוד נרשמו ארבע נפילות, ותושבת העיר כבת 50 נפצעה באורח קשה. חובשים ופראמדיקים העניקו לה טיפול רפואי ראשוני בזירה, ופינו אותה לבית החולים אסותא באשדוד.

פגיעה ישירה גם בבית באשקלון, שם נפצע תושב העיר בן 75 באורח קשה. שני בני אדם נוספים, בני 50 ו-35, נפצעו באורח בינוני וקל. הפצועים פונו לבית החולים ברזילי.

שר הביטחון יואב גלנט קיים בצהריים הערכת מצב בפיקוד הדרום, יחד עם מפקד הפיקוד האלוף ירון פינקלמן.

במהלך הערכת המצב אמר גלנט: "הוריתי להטיל מצור מוחלט על רצועת עזה.לא יהיה חשמל, לא יהיה מזון, לא יהיה דלק הכל סגור. אנחנו נלחמים בחיות אדם ואנחנו נוהגים בהתאם".

ישראל מנתקת את אסקפת המים לעזה

שר התשתיות, ישראל כ"ץ, הודיע אחר הצהריים כי חתם על הצו המורה לחברת מקורות לנתק את אספקת המים מישראל לעזה. כ"ץ הוסיף כי אספקת החשמל והדלקים נותקו שלשום. לדבריו, "מה שהיה לא יהיה". יש לציין כי בעזה מספר נקודות לייצור חשמל אולם בהעדר דלק הן יפסיקו לפעול בעוד כ-48 עד 72 שעות. נוסיף כי גם מעבר הסחורות לעזה, כולל מזון ותרופות, אינו פועל. 

בתוך כך, בירושלים הסתיימה פגישת המו"מ בין הצוותים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. במחנה הממלכתי פרסמו לאחר הפגישה את דרישותיהם לכניסה לממשלה. אלו כוללות הקמת קבינט מלחמה מצומצם שינהל את המערכה, ובמסגרתו יינתן ייצוג משפיע לשרי המחנה הממלכתי. כמו כן, כוללת ההצעה דרישה להקפאת חקיקה בכנסת שאינה קשורה למלחמה במהלך תקופת כהונת ממשלת החירום. על פי דיווחים שונים, במחנה הממלכתי דורשים שהקבינט המצומצם לא יכלול את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

בהודעה שפרסמו, הדגישו במחנה הממלכתי כי אינם דורשים למנות שרים ביצועיים מטעמם, אלא שרים ללא תיק. עוד צוין, כי הועבר המסר לפיו "חברי המחנה הממלכתי, וגנץ באופן אישי, יתנו גיבוי מלא לממשלה ולמערכת הביטחון בניהול המערכה, ויסייעו בכל מה שנדרש, בין אם מתוך הממשלה או מבחוץ".

תגיות:מלחמהיואב גלנטהמחנה הממלכתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה