חדשות בארץ

ניסיון להקים ממשלת אחדות: גנץ הסכים והציג מתווה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לאופוזיציה להצטרף לממשלת חירום לאומית. לאחר שבני גנץ הביע הסכמה והציב שורת תנאים, הודיע גם אביגדור ליברמן שהוא מוכן לעשות זאת מיידית

נתניהו וגנץ. ארכיוןנתניהו וגנץ. ארכיון
אא

נציגים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, החלו בצהריים (שני) בשיחות להקמת ממשלת חירום לאומית. זאת בעקבות הצעתו של נתניהו אמש לאופוזיציה.

גנץ הודיע אמש כי הוא מוכן להצטרף לממשלה ואמר: "עלינו לקחת אחריות ולהתגייס גם כמנהיגים. זו העת לאחד את השורות בהנהגה בתקופת המלחמה. המטרה היא לנהל קבינט מלחמה. אם תינתן לנו אפשרות להשפיע ולנהל את המלחמה, נתייצב. ואם נתניהו יבחר שלא, נעניק גיבוי מבחוץ לכל צעד נחוש ואחראי".

היום הגיש גנץ את התנאים להקמת הממשלה החדשה: הקמת קבינט מלחמה מצומצם, למשך ניהול המערכה שבו יינתן ייצוג משפיע לחברי המחנה הממלכתי, ויהיו חברים בו השרים הרלבנטיים מטעם ראש הממשלה. במידה ויצטרפו מפלגות נוספות מהאופוזיציה, קבינט המלחמה יורחב בהתאם. עיקר סמכויות ניהול המלחמה יואצלו לגוף זה. בתקופת כהונת ממשלת החירום, לא תתקיים חקיקה בכנסת שאין לה קשר למלחמה.

במחנה הממלכתי הוסיפו: "יודגש, כי אין כל דרישה למינוי שרים ביצועיים, אלא רק לשרים ללא תיק, למשך תקופת המלחמה בלבד. בפגישה הועבר מסר, כי חברי המחנה הממלכתי וגנץ באופן אישי, יתנו גיבוי מלא לממשלה ולמערכת הביטחון בניהול המערכה, ויסייעו בכל מה שנדרש, בין אם מתוך הממשלה או מבחוץ".

יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, הודיע בצהריים כי הוא מוכן להצטרף לממשלה מיידית: "אין לנו תנאים. מה שמפריד בינינו לממשלה זה דירקטיבה והגדרה ברורה של יעד המערכה הנוכחית. חייבים להגדיר את המטרה באופן ברור - חיסול החמאס. לא נטרול יכולות ולא משא ומתן עם חמאס, אלא חיסול החמאס".

בממשלה לא מעט שרים העבירו מסרים ויצאו בקריאות פומביות לאופוזיציה להצטרף לממשלת האחדות. יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "אחדות ולכידות הם צו השעה כדי לנצח את אויבינו. עזבו צוותים ועזבו משא ומתן. אני קורא לראש הממשלה נתניהו ולבני גנץ להתעלות לגודל השעה, להיפגש מיד ולסכם על הקמת ממשלת חירום לאומית שתאחד את העם, תרים את הרוח, תעניק גיבוי מלא לצה"ל ותביא בע"ה לחיסול מוחלט של חמאס וארגוני הטרור בעזה".

השר ניר ברקת הוסיף: "ישראל במלחמה וזו השעה לממשלת אחדות לאומית. בשעה מורכבת כזו עלינו לשים את המחלוקות בצד ולהתאחד נגד האויב שרוצה להשמיד אותנו. לוחמי צה״ל מכל חלקי החברה הישראלית יוצאים לקרב על מדינת ישראל ועלינו לגבות אותם עם ממשלת אחדות שתייצג את כל העם" גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע כי הוא תמך בהקמת ממשלה שכזו: "כל עוד בסיס הכניסה לממשלה הינה הסכמה כי היעד שתגדיר הממשלה לצה״ל הינו הכרעה מוחלטת וריסוק כוחו הצבאי והשלטוני של החמאס, עוצמה יהודית תקבל בברכה ממשלת חירום רחבה שכזו. ישראל בשעת חירום. חייבים להתאחד ולנצח".

יש לציין כי חברי הכנסת מאופוזיציה, כולל יאיר לפיד, טרם השמיעו דעה בנושא.

תגיות:בני גנץממשלת אחדותבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה