חדשות בארץ

"סצנה מחלום בלהות": כך סיקרו עיתוני אירופה את המלחמה בישראל

שערי העיתונים באירופה התמקדו בעיקר בשבויים הישראלים. ה"דיילי מייל": "זהו העימות הקטלני ביותר בין ישראל לבין הקבוצה האסלאמיסטית חמאס עד כה". מה כותרות שאר העיתונים?

  • כ"ד תשרי התשפ"ד
(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)
אא

מתקפת הפתע של חמאס נגד ישראל והמלחמה שמתנהלת כעת גרמו לעיתונים הגדולים באירופה לסקר את האירוע מזווית דומה. כל העיתונים, ללא יוצא מן הכלל, התמקדו בחטיפת עשרות אזרחים, כולל נשים, ילדים וקשישים לתוך רצועת עזה, באלימות הקשה ובמספר ההרוגים הגבוה בצד הישראלי. בנוסף, מנהיגים ברחבי אירופה בחרו לגנות את המעשים של חמאס. האחראי על יחסי החוץ באיחוד האירופי וכן בכירים בגרמניה הביעו זעזוע עמוק מהמעשים של ארגון הטרור.

בבריטניה, העיתונים התמקדו בסיפורים של החטופים הישראלים ומשפחותיהם. "מתקפת חמאס מזעזעת את ישראל: מאות הרוגים ובני ערובה מוחזקים", הייתה הכותרת ב"גרדיאן". ה"דיילי מייל" הבריטי כתב: "זהו העימות הקטלני ביותר בין ישראל לבין הקבוצה האסלאמיסטית חמאס עד כה". הוא הציג את סיפורה של הצעירה הישראלית נעה, שתועדה כשהיא נחטפת על אופנוע לתוך הרצועה. הכותרת הראשית הייתה "אל תהרגו אותי!".

ב"סאנדיי טיימס" הגדירו את המעשה המתועב של חמאס כ"סצינות מחלום בלהות". הם כתבו: "טרוריסטים של חמאס, חמושים בקלצ'ניקוב, גוררים שבויים ישראלים דרך הגינות הקטנות המטופחות של עיירה ישראלית... הם נחטפו ונלקחו לעזה, שם הם מוצגים בפני המון מריע. יותר מ-50 חטופים ישראלים נלקחו לפי ההערכות לרצועת עזה". ה"טלגרף" כינה את האירועים כ"9/11 הישראלי". בעיתונות הבריטית הציג ה"גרדיאן" את אנשי חמאס כ"קיצוניים" ו"אסלמאיסטים", כשה"טלגרף" וה"טיימס" כתבו "טרוריסטים".

"התקפה בלתי נסבלת", היא הכותרת ב"לה פריזיאן" הצרפתי, זאת על רקע תמונה של תושבי עזה חוגגים על טנק שנפגע ליד גדר המערכת. "מלחמה במזרח התיכון, התקפה משמעותית על ישראל", נכתב ב"די ולט" הגרמני. ב"אל מונדו" הספרדי נכתב: "חמאס מטיל טרור על ישראל ומצית מלחמה טוטאלית".

תגיות:עיתוניםמלחמה בדרוםאירופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה