חדשות בארץ

"לא יודעת איך אני חיה": הציעה למחבלים קפה ועוגה - ואפשרה לימ"מ לפרוץ לבית

הודות לאומץ לבה של רחל, חייהם שלה ושל בעלה ניצלו אחרי שעות ארוכות בהן הם היו בני ערובה של מחבלי חמאס: "פחדתי שאם הם ירגישו רעבים הלך עליי ועל בעלי. לימדתי אותם שירים בעברית. אמרתי לבעלי: 'בוא נגיד שמע ישראל יחד'"

  • כ"ד תשרי התשפ"ד
אילוסטרציה (Nati Shohat/Flash90)אילוסטרציה (Nati Shohat/Flash90)
אא

רחל ובעלה דוד, תושבי אופקים, נשבו שלשום (שבת) על ידי מחבלי חמאס והוחזקו כבני ערובה בביתם. כדי לברוח, רחל חשבה על פתרון יצירתי במיוחד שהציל את חיי משפחתה: היא הציעה למחבלים קפה ועוגיות ו"משכה את הזמן", כדי לתת הזדמנות לכוחות של הימ"מ לפרוץ לבית ולחסל אותם.

"נכנסו אלינו חמישה רוטויילרים עם קלצ'ניקוב ורימון", סיפרה רחל לחדשות 13. "התחילו להגיד 'אללה אכבר, אני שאהיד', ואמרו לנו לעלות למעלה. אני ובעלי היינו יחד. דיברתי איתם, שאלתי אותם 'שתיתם קפה או תה?'. ואז אני אומרת לשוטרים שהיו בחוץ, אחד מהם הבן שלי, שיביאו להם לאכול ולשתות. אני ובעלי בחלום, לא מבינים מה קורה איתנו. בצהריים אמרתי להם 'אתם רוצים לאכול צהריים?', כדי להסיח את דעתם כי פחדתי שאם הם ירגישו רעבים, הלך עליי ועל בעלי. התחלתי לדבר איתם ולהגיד להם 'אנחנו אחים, אל תעשו את זה', ואחד אמר, 'לא, אני שאהיד' וכיוון את האקדח לבעלי. אמרתי לבעלי, 'בוא תשב לידי, נקרא שמע ישראל ואלוקים איתנו'.

"בעלי אומר לי, 'רחל, הם יורים בנו'. ושוטר אחד בשם אלכס דיבר עם המחבל ואומר לו 'תשחרר לנו את רחל, יש לך בעירבון את דוד, וניתן לך את הטלפון לדבר עם האישה והילדים'. הוא אמר לו, 'לא, אם כולם ימותו, לא צריך לדבר עם הילדים שלי. אם נמות, גם אתם תמותו וגם רחל ודוד'. התחלתי לדבר איתם, שאלתי 'מה הם עושים?', 'בני כמה הם?', אמרתי להם שאני אלמד אותם שירים של ליאור נרקיס. הבאתי להם לאכול ולשתות ופחדתי שהם יהיו רעבים והוא יציק להם, ואז הם יתחילו לירות.

"אני יודעת שהבן שלי הוא מהחבר'ה שיחלצו אותי מהבית והוא מסמן לי 'אמא, אל תדברי', שאני לא ארמוז להם שזה הבן שלי. אני עושה למחבל ככה (יד על הפנים) ואחד המחבלים אומר, 'רחל, דיר באלאק, בלי בלגן', ואני אומרת לו 'כואב לי הראש'. השוטרים הבינו שיש חמישה מחבלים. אחד ירד, הם הרגו אותו ופצעו עוד אחד. אני בינתיים אמרתי שאשחד את המחבל הזה שנפצע. הבאתי תחבושת וליטפתי לו את היד, אמרתי לו, 'לך לישון, לא נורא. אתה רוצה מים או לאכול?'. הוא ביקש מים, השוטרים הביאו לו אננס, אמרתי לו 'תאכל מתוק, תרגיש טוב', כי כל רגע הרימון על הראש שלי והקלצ'ניקוב והטיל לאו, ואמרתי לעצמי, 'אלוקים אדירים, מה אני אעשה?'. אז אמרתי לו 'תגיד לי מה השעה' כי התחיל להחשיך, והמחבל אומר לאלכס השוטר, 'בלי בלגן'. וכל רגע הם הסתכלו בחלון לראות אם הם באים להציל אותנו".

רחל סיפרה כי לא חשבה שתינצל מהתופת. "כי הם חמישה חבר'ה, אחד נהרג, נותרו ארבעה ואני בלי כלום", הוסיפה. "הם עם נשקים ורימון. ובעלי מסכן, חסר אונים, ואמרתי לאלכס, 'אני מאבדת את עצמי, אולי אני אגיד להם שיהרגו אותי, אני לא יכולה להמשיך ככה'. הוא אומר לי, 'רחל, יהיה בסדר', כל רגע הם אומרים לי 'אל תפחדי, הבן שלך יודע שאת נמצאת פה'. הוא שרטט להם איך הבית נראה. ואז דוד ואני יושבים על הספה וכוחות נכנסו מהמרפסת ומהגג של המקלחת, ואני שאלתי אותם, 'איך נכנסתם ואיך ידעתם שיש פה גג'. הם אמרו לי, 'נכנסנו עם רחפן'.

"אני מכסה את עצמי, ומסכן בעלי, קופץ כדי להגן עליי. לקחו אותי לבית חולים, לא יודעת איך יצאתי מהבית. ואני אומרת להם, 'אתם גיבורים, נתתם לי את החיים', ואחד מהם אומר לי, 'לא, אנחנו החיילים, את הגיבורה. איך הקשבת להם, איך נתת להם אוכל ומים'. לא יודעת איך עשיתי את זה, המחבלים ישבו לידי חצי מטר, לא יודעת איך הימ"מ ירו בהם, לא יודעת איך יצאתי חיה".

תגיות:מחבליםאופקיםימ"ממלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה