חדשות בארץ

בעקבות המצב הביטחוני: שינויים בתחבורה הציבורית

עקב הנחיות פיקוד העורף והצורך להסתייע בתחבורה לצורך ביטחוני, רכבת ישראל וחברות התחבורה ביצעו שינויים תפעוליים

אילוסטרציה (צילום: Avshalom Sassoni / Flash90)אילוסטרציה (צילום: Avshalom Sassoni / Flash90)
אא

ישראל במלחמה, והצורך להשתמש בחלק מצי התחבורה הציבורית למטרות ביטחוניות הוביל את משרד התחבורה להודיע היום (ראשון) על שינוי בתפעול של רכבת ישראל והתחבורה הציבורית.

הנהלת הרכבת הודיעה על סגירת תחנות רכבת לשירות ובמרביתן ינתן שירות של אוטובוסים חלופיים. רשימת התחנות שנסגרו כוללת את: כרמיאל, אחיהוד, קריית חיים, בית שאן, עפולה, כפר ברוך, כפר יהושע, הוד שרון סוקולוב, רעננה דרום, ראשל"צ הראשונים, צומת חולון, בת ים קוממיות, פאתי מודיעין, בית שמש, לוד גני אביב, כפר חב"ד, רמלה, מזכרת בתיה, יבנה מזרח, קריית גת, באר שבע צפון ודימונה.

בשאר קווי הנסיעה ברחבי הארץ, מלבד קו ירושלים יצחק נבון, תעמוד תדירות הרכבות על רכבת אחת מידי שעה לכל כיוון. כמו כן ייתכנו עיכובים ושינויים בתנועת הרכבות ברחבי הארץ בשל המצב.

הרכבת מעמידה רכבות כונניות וצוותים ברחבי הארץ, ומפעילה בתיאום עם משרד התחבורה רכבות מיוחדות לרשות צרכי העורף ומשרד הבטחון.

משרד התחבורה הודיע כי הוא פועל במתכונת היערכות מוגברת לשעת חירום ומקצה אוטובוסים ונהגים רבים שגויסו למאמץ הלאומי. עקב כך, צומצם שירות התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הקצתה אוטובוסים ונהגים להסעת חיילים ואנשי מילואים ממוקדי האיסוף בערים בכל חלקי הארץ.

אי לכך, לא יופעלו קווי תחבורה ציבורית באזור עוטף עזה, באזור שבין אשקלון ובאר שבע. לא יפעלו מאזור עוטף עזה לישובים נתיבות, שדרות ואופקים ובינן לבין מרכז הארץ. בערים אשקלון ובאר שבע יופעל שירות עירוני מצומצם.

שירות הרכבת הקלה בגוש דן פועל במתכונת חלקית. בתחנות תל אביב-יפו יפעלו הרכבות בתדירות של כל עשר דקות, בשאר התחנות בכל רבע שעה. שירותי ההיסעים של הנתיב המהיר יופעלו במתכונת מצומצמת, בשיטת "מממלאים ויוצאים".

תגיות:תחבורה ציבוריתמשרד התחבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה