חדשות בארץ

700 נרצחים | הקבינט המדיני-ביטחוני אישר רשמית: ישראל במלחמה

על פי החוק היה על הקבינט להודיע רשמית על מצב מלחמה, ולכך כעיקר השפעות כלכליות ותקציביות. מספר הנרצחים עולה

היום בשדרות (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)היום בשדרות (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

(עדכון: 19:45)

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר אמש (מוצאי שבת) את מצב המלחמה בישראל, ובהתאם לכך אושרו נקיטת פעולות צבאיות משמעותיות. האישור היה נדרש לפי החוק, המכונה סעיף 40 לחוק יסוד הממשלה. על פי ההערכות, מספר הנרצחים במתקפת החמאס עלה ליותר מ-700.

בקבינט אמרו כי המלחמה "נכפתה על מדינת ישראל באמצעות מתקפת טרור רצחנית מרצועת עזה", והיא החלה בשבת, 7 באוקטובר, בשעה 06:30 בבוקר.

להפעלת סעיף המלחמה משמעות תקציבית וכלכלית. הוא משפיע בין היתר על תשלומי הפיצויים מהמדינה לנפגעים מהמערכה, על ההחלטות של העורף ועוד. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים הערכת מצב בהשתתפות בכירי משרד האוצר ויחל לחתום על צווים ותקנות שונות.

בישיבה נדונו הצרכים התקציביים של ניהול משק המלחמה, מנגנון הפיצוי של הנזקים הישירים, המעטפת הנדרשת למשרתי המילואים שגויסו בצו 8, והתמיכה הנדרשת בכלכלה ובסקטורים השונים שלה בתקופה הלחימה.

בין ההחלטות שקיבל השר: הקפאת הליכי גבייה, הקמת מוקד ייעודי לסיוע למשרתי מילואים שגויסו והקמת צוות ייעודי שיפנה באופן יזום לסיוע למשרתי מילואים פעילים בתחומי האכיפה והגביה, בקרה ומעקב של רשות שוק ההון אחר ביצוע מדיניות טיפול רגיש בתביעות לפיצויים על ידי חברות הביטוח, ועוד.

מספר הנפגעים עולה

650 אזרחים ואנשי כוחות הביטחון וההצלה נרצחו או נפלו בקרבות מול חמאס. משרד הבריאות עדכן, כי נכון לשעה 14:00 בצהריים, 2,048 פצועים פונו לבתי החולים ברחבי הארץ. מצבם של 20 מהם מוגדר אנוש, ו-330 במצב קשה. 396 פצועים במצב בינוני, 967 במצב קל, 45 נפגעי חרדה ו-188 בהערכה רפואית.

תגיות:מלחמההקבינט המדיני ביטחוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה