חדשות יהדות

"בזכות זה – יסור חרון אף מעם ישראל": הרב יצחק זילברשטיין ביקש בדמעות להעביר מסר לעם ישראל

במהלך יום שמחת תורה ובמוצאי השבת והחג נשא הרב יצחק זילברשטיין דברי חיזוק לקהל המתפללים, וביקש בבכיות להעביר מסר זה לכלל עם ישראל. הנה דבריו

(צילום: Atia Mohammed/Flash90)(צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

כאשר נודע לרב יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, ביום שמחת תורה על האירועים הטרגיים המתרחשים בדרומה של ארצנו, ערך 'מי שברך' על הפצועים והחטופים בבכיות נוראיות.

לפני תפילת מוסף נשא דברי חיזוק למתפללי בית הכנסת והרגיע את תושבי בני ברק כי במקום בו יש שמירת שבת ולימוד תורה – לא יהיו אסונות. לאחר מכן ביקש הרב בדמעות להעביר מסר לכל עם ישראל לקבל על עצמם ללמוד כל יום שתי הלכות שבת, כשהוא מביא את דברי חז"ל: "כל השונה הלכות בכל יום – מובטח לו שהוא בן העולם הבא". הוא הוסיף ואמר כי אם אנחנו נתחזק בשמירת השבת, שזה כולל בלימוד הלכות השבת, הרי שיסור חרון אף מעם ישראל, ולא ישמע עוד שוד ושבר בגבולנו.

במוצאי השבת והחג יצא הרב בקריאה להתחזק בשמירת שבת ואמר: "החזון איש אמר לפני שמונים שנה, שכאן בבני ברק לא תהיינה הפצצות, המקום כאן שמור כיוון ששומרים פה שבת. גיסי חזר על זה כמה פעמים. אני רוצה לספר לחבריי היקרים, שבאמצע הלילה פעם גיסתי הרבנית בת שבע ע"ה אמרה לבעלה רבי חיים 'נפלה פצצה בבני ברק'. הוא התעורר משנתו ואמר: 'לא נכון, כאן לא!', ונרדם שוב בחזרה. ואחר כך התברר שהכול אמת. אנשי בני ברק ברוך השם מוגנים. למה? בזכות הצדיק ובזכות שפה שומרים שבת.

"ושאר אחינו בשאר המקומות, דעו לכם, אם אתם תשמרו שבת – תינצלו. רבינו ה'אבן עזרא' קבע: "כי אשמרה שבת א-ל ישמרני, אות היא לעולמי עד בינו וביני", יש שמירה. כל טוב לכם אחיי היקרים, כי אשמרה שבת, א-ל ישמרני. לא לפחד".

מכתב מאת הרב זילברשטיין לאור המצב הקשהמכתב מאת הרב זילברשטיין לאור המצב הקשה

תגיות:הרב יצחק זילברשטייןדברי חיזוקמלחמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה