חדשות בארץ

אלוף במיל' יעקב עמידרור: "אין ברירה, צריך לכבוש את רצועת עזה מחדש"

האלוף במיל' יעקב עמידרור: "הופתענו לגמרי בעזה, עכשיו צריך להתעשת ולבצע מה שצריך". תת-אלוף במיל' אפי איתם: "צריך להפנים שזו מלחמה, כל ההתחכמויות של שנים בהן אמרנו שנקיים אולי איזה דיאלוג – קרסו אתמול. יש מציאות חדשה"

  • כ"ג תשרי התשפ"ד
תקיפות צה"ל ברפיח, הלילה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)תקיפות צה"ל ברפיח, הלילה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

ראש המל"ל לשעבר, האלוף במיל' יעקב עמידרור, אמר הבוקר (ראשון) כי "אין ברירה אלא לכבוש את רצועת עזה מחדש".

בריאיון לכאן ב' אמר עמידרור: "נכנסו כאלף מחבלים, יש לנו מאות הרוגים ואלפי פצועים. חמאס קיבל את ההחלטה – הוא במלחמה עם מדינת ישראל. במלחמה – כמו במלחמה".

"אני שמח מאוד שהממשלה כתבה יעדים ברורים למלחמה – לא לשפר את המצב, לא לפגוע חזק, אלא לחסל את הכוח הצבאי של חמאס", הוסיף עמידרור. "לא משנה כמה מטרות יש לנו בבנק – בלי להיכנס לעזה ולפעול בתוכה אין יכולת להרוס את היכולת הצבאית של עזה. צריך להבין שזה המצב. יהיו לזה מחירים. הם נערכו לזה ומצפים לזה, ואחרי שיצאנו מההפתעה ומההלם – אנחנו צריכים למצוא את הדרכים להכות בהם כך שיסתבר להם שההפתעה לא עוזרת".

"הופתענו לגמרי בעזה, הפתעה בכל הרמות כפי שאני מבין. עכשיו צריך להתעשת, להכין את התוכניות, להיות חכם ואמיץ, ולבצע מה שצריך. בשביל לנצח צריך שהעם יעמוד מאחורי הצבא, ושהצבא לא יתעסק עם העבר אלא עם העתיד. העתיד פירושו איך צה"ל כובש את עזה, הורג מאות אם לא אלפי מחבלים ומחסל את התשתית הצבאית של החמאס לשנים רבות. את השאלות הקשות נשאל שעה אחרי תום המלחמה", סיכם עמידרור.

תת-אלוף במיל' אפי איתם אמר הבוקר כי לישראל אסור להתחמק מהצורך להפיל את שלטון חמאס. "אנחנו צריכים להפנים שזו מלחמה ושאנחנו חייבים אחדות", אמר בריאיון לגלי ישראל. "זה לא הולך להיות קצר".

"שואלים אותי אם עם כניסה קרקעית – כן. עם מכת אש עצומה מהאוויר – כן. אין שום ברירה אחרת. לא דולרים ולא סבבים. כל עוד הם יודעים שהם יכולים לחזור למקום בטוח או לאיזו מנהרה – זה יקרה שוב. כל ההתחכמויות של שנים בהן אמרנו שנקיים אולי איזה דיאלוג – קרסו אתמול. יש מציאות חדשה".

"צריך כאן תמרון אש עצום, כולל כזה שיגבה מחירים מאזרחים בצד השני. מי שגידל את נחש האש הזה – ישלם כעת את המחיר. הם לא המטרה בפני עצמה, אבל מי שיעמוד בדרכנו ישלם את המחיר. אוי לרשע ואוי לשכנו".

תגיות:מלחמהחמאסיעקב עמידרוראפי איתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה