סוכות 2023

כיצד בימינו ניתן לקיים את המצווה לשמח את בני ביתנו בחג?

"הקטנים נותן להם קליות ואגוזים", אלה הם דברי השולחן ערוך המשמשים כדוגמה לממתקים. הלכה זו נכתבה לפני קרוב ל-500 שנים. כיום יש דרכים מקוריות, מופלאות, כשרות, נקיות (ובריאות לשיניים) לשמח את הילדים ואת האישה

  • כ' תשרי התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"חייב אדם להיות שמח וטוב לב במועד, הוא ואשתו ובניו וכל הנלווים אליו. כיצד משמחן, הקטנים נותן להם קליות ואגוזים, והנשים קונה להם בגדים ותכשיטים כפי ממנו". (שולחן ערוך הלכות יום טוב)

מתנות תמיד כיף לקבל, אבל נשאלת השאלה למה בכלל מתנה היא הדרך שבה בחרו חז"ל ללמדנו כיצד לשמח את בני ביתנו? הרי יש דרכים רבות ושונות לשמח, אלא שכאשר נותנים מתנה ישנן שתי תוצאות: האחת - לשמח את האחר במתנה שטובה עבורו, והשנייה - הולדת אחדות בין איש לרעהו. 

נתינת המתנה בעצם מחברת בין אנשים. לא בכדי, אסור לתת מתנות לשופט. ברגע ששופט יקבל את המתנה, זה יחבר בינו לבין האיש. האחדות הזו תגרום לו בעתיד לשפוט לא לפי דין צדק. עד כדי כך המתנה מחברת, ומה הקשר בין מתנה לשמחה? היכן שיש אחדות, ישנה שמחה.

ניתן לשים לב, שאם ההורים מאוחדים, אז גם אם יש קושי מול אחד הילדים, עדיין יש להם את הכוחות להתמודד. אך אם הם עצמם לא באחדות, כל אתגר קטן, נראה קשה הרבה יותר. מכאן הקשר בין נתינת המתנות לבין השמחה. לא רק השמחה הרגעית של מקבל המתנה, אלא שמחה ארוכת טווח, כזו שמולידה בניהם אחדות שתימשך זמן רב. 

כשאנו נמצאים מול קבלת החלטה כיצד להתאחד עם ילדינו במתנה שתשמח את הלבבות של כולנו יחד, כולנו מעוניינים לתת להם משהו שישאר לאורך זמן. כזה, שלא יהרוס שיניים, שלא יתקלקל אחרי שבועיים ושלא חלילה יפגע בנשמה הטהורה שלהם.

הורים מחפשים משהו שישמח אותם, יוסיף להם ערך ועניין, סקרנות וידע, ואולי בעיקר- משהו שהם יאהבו לאורך זמן רב.

אחרי שמיצינו את משחקי הקופסה שהקטן כירסם, ואת הרובים והבובות שתמיד תהינו אם לשם אנחנו רוצים לכוון מבחינה ערכית, הגיע הזמן לעבור שלב ולרכוש מוצר שלא מתכלה, שמתחדש כל הזמן, וכזה, שיש לנו תחושת סיפוק כשאנחנו מגישים להם אותו כל פעם מחדש. בשמחה.

נותרו 24 שעות למיזם המיוחד והחגיגי של עולם הילדים מבית הידברות לכבוד סוכות: חודש ראשון בעשרה שקלים בלבד! מנוי בעולם הילדים הוא המתנה המושלמת לילדים שלכם. מתנה שהיא גם משחקים, גם חוגים, גם יצירות, קומיקסים, סרטים, סדרות וגם עוד המון המון הפתעות! מנוי אחד, במחיר מיוחד, והצלחתם לשמח את הילדים שלכם באמת.

מה תמצאו בעולם הילדים? שפע אדיר: 2,000 פרקים של סדרות מעשירות בידע עולם ובערכים, 1,500 סרטוני רץ ברשת, 700 סרטוני טבע, 500 בדיחות, 60 ספרי קומיקס, 50 סרטים, 20 חוגים מלהיבים במגוון תחומים. מתנה שלא נגמרת: עוד ועוד תכנים חדשים סובבים לפי מעגל השנה ולא רק, זו מתנה לילדים וגם להורים. חג שמח! מהידברות.

 

להצטרפות ב-10 ש"ח בלבד לחודש הראשון לחצו כאן >>

תגיות:חג סוכותשמחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה